العامری: موضع سید مقتدی صدر شجاعانه بود

رئیس ائتلاف «الفتح» با «شجاعانه» توصیف کردن موضع «سید مقتدی صدر» در عذرخواهی از ملت عراق، از وی قدردانی کرد.
کد خبر: ۵۴۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲ - 30August 2022
العامری: موضع سید مقتدی الصدر شجاعانه بودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» امروز (سه‌شنبه) طی بیانیه‌ای، موضع «سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر، در عذرخواهی از ملت عراق را «شجاعانه» توصیف کرد و شایسته تقدیر دانست.
 
طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، العامری در این بیانیه تصریح کرد: «ابتکار سید مقتدی صدر برای پایان دادن به خشونت‌های مسلحانه، ابتکاری شجاعانه بود که شایسته تقدیر و تمجید است؛ و این ابتکار در برهه‌ای حساس رخ داد که در آن، دشمنان بر گسترش وضعیت جنگ و برادرکشی شرط‌بندی می‌کردند».
 
رئیس ائتلاف الفتح با بیان اینکه ما قویاً از موضع سید مقتدی الصدر حمایت می‌کنیم، از همه خواست تا با اقدامات مشابه برای پایان دادن به خونریزی و پایان دادن به فتنه‌ها از مقتدی الصدر الگو بگیرند.
 
العامری در پایان پیام خود، خواستار همکاری همه نیرو‌های ملی برای پایان دادن به آثار بحران و حرکت به سوی خروج از بن‌بست سیاسی شد که مردم شریف و صبور این کشور تاوان آن را می‌پردازند.
 
رهبر جریان صدر، امروز با حضور در نشستی خبری در نجف اشرف، برای رویداد‌های دو روز اخیر در عراق از مردم این کشور عذرخواهی کرد و برای خروج طرفداران خود از تحصن، ضرب‌الاجل یک ساعته تعیین کرد.
 
پس از این، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز از پایان ممنوعیت رفت‌وآمد در تمامی استان‌های این کشور پس از سخنرانی سید مقتدی الصدر خبر داد. علاوه بر بغداد، قانون ممنوعیت رفت و آمد در دیگر استان‌ها نیز برقرار شده و امروز تمامی عراق تعطیل اعلام شده بود.
 
رهبر جریان صدر روز گذشته با اعلام تصمیمش مبنی بر کناره‌گیری از سیاست، کشور عراق را وارد فاز جدیدی از درگیری‌ها کرد. وی در این استعفا مدعی شد که هیچ زمانی ادعای رهبری و مرجعیت نداشته و برای همیشه از فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری می‌کند.
 
در پی صدور بیانیه استعفای صدر، آشوبگران حامی جریان صدر در منطقه سبز دچار آشفتگی شده و برخی نیز اقدام به حمله به برخی ساختمان‌های دولتی کرده‌اند. درگیری این افراد با نیرو‌های امنیتی عراق تا امروز صبح ادامه داشت و رسانه‌ها گزارش دادند که اغتشاشات، منجر به کشته شدن ۳۰ نفر و زخمی شدن ۷۰۰ تن دیگر شده است.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار