رئیس رسانه ملی در مراسم سیزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت:

شناخته نشدن «یامامورا» از کم‌کاری مدیران فرهنگی است/ به اسوه‌ها توجه نکنیم در دام سلبریتیزم می‌افتیم

جبلی گفت: اگر به افرادی همچون کونیکو یامامورا تنها مادر شهید ژاپنی توجه نکنیم در وادی ذلالت سلبریتیزم قرار خواهیم گرفت.
کد خبر: ۵۴۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ - 31August 2022

شناخته نشدن مرحوم یامامورا از کم کاری مدیران فرهنگیست/ به اسوه‌ها توجه نکنیم در دام سلبریتیزم می‌افتیمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «پیمان جبلی» رئیس سازمان صدا و سیما امروز (چهارشنبه) در  مراسم سیزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با اشاره به اهمیت کتاب به عنوان اولین واسطه ماندنی روح بشر با جهان مادی، اظهار داشت: کتاب نقش برجسته‌ای در ابعاد زندگی بشر دارد و پل و رابط فرهنگی بین ملت‌هاست.

جبلی ادامه داد: جهاد و مقاومت از عرصه‌های مهم هویت در جامعه ایران اسلامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: در مناسبت‌ها ذکر و یاد این قله‌ها را داشته باشیم.

رئیس صدا و سیما درباره حمید حسام نویسنده کتاب مهاجر سرزمین آفتاب گفت: آقای حسام همنفس شهدای بزرگی است و خودشان در زمره شهداست و توفیق دارد در عرصه کتاب و قلم حوزه جهاد و مقاومت باشد.

جبلی درباره مادر شهید ژاپنی بیان داشت: ایشان یک اسوه و از جمله کسانی است که مورد انعام خداوند قرار گرفته است. اگر به این قله‌های پرافتخار توجه نکنیم در وادی ذلالت سلبریتیزم قرار خواهیم گرفت. او تمام عناصر دراماتیک را در زندگی دارد. اگر ایشان نبود و یک فیلمنامه نویس درباره دختری میگفت که از دین بودا به اسلام گرویده و به ایران آمده و فرزندش را تقدیم نظام اسلامی کرده آن را غیر واقعی و غیر جذاب می‌دانستند، چون افسانه بود، اما ایشان ثابت کرد داستان‌های واقعی را باید کشف کرد او یک قصه واقعیست.

وی تصریح کرد: ناشناخته بودن مرحومه بابایی نشان دهنده یک اختلال در کار مدیران فرهنگی ماست که او به اسوه‌ای بزرگ تبدیل نشده و امروز پس از فوت او را معرفی می‌کنیم، در نظر سنجی پیش از فوت ایشان مشخص شد تعداد کمی از مردم او را می‌شناسند.

رئیس رسانه ملی در پایان بیان داشت: عهد می‌بندیم توان خود را به کار بگیریم تا این اسوه‌های سرافراز را شناسایی و به الگو‌های واقعی و عملی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار