وزیر کشور در دیدار با دادستان آذربایجان:

کشورهای ثالث نباید در روابط ایران-آذربایجان مداخله کنند

وحیدی گفت: در رابطه با موضوعات مورد علاقه دو کشور صحبت شد. طبیعتاً مسائل بسیار مشترکی میان ما وجود دارد و در گفتگوها هر دو طرف تاکید داشتند، نباید طرف‌های ثالثی در روابط خوب دو کشور دخالت کنند.
کد خبر: ۵۴۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ - 31August 2022

کشورهای ثالث نباید در روابط ایران-آذربایجان مداخله کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور  امروز (چهارشنبه) در حاشیه دیدار دادستان کل جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران در رابطه با جزئیات این دیدار، اظهار داشت: دادستان کل آذربایجان به دعوت دادستان کل ایران به ایران آمد و با وزیر دادگستری ملاقات داشت و درخواست ملاقات با ما را هم کرد.

وزیر کشور افزود: در رابطه با موضوعات مورد علاقه دو کشور صحبت شد. طبیعتاً مسائل بسیار مشترکی میان ما وجود دارد و در گفتگوها هر دو طرف تاکید داشتند، نباید طرف‌های ثالثی در روابط خوب دو کشور دخالت کنند.

وی با تاکید بر اینکه توطئه‌هایی در رابطه با روابط ما وجود دارد و طرف ثالث در تلاش است تا سو تفاهم ایجاد کند، خاطرنشان کرد: این موضوع به نفع هیچ یک از دو کشور ایران و آذربایجان نیست.

وحیدی با تاکید بر اینکه ایران و آذربایجان به لحاظ موقعیت استراتژیک و راهبردی خود در منطقه می‌توانند با روابط بسیار گسترده خود، آینده خوبی در منطقه داشته باشند، گفت: در رابطه با یکسری مسائل اجرایی و عملیاتی نیز بحث شد و راجع به سلسله هماهنگی‌هایی برای موضوعاتی مانند مواد مخدر و امثال آن گفتگو صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در مورد مشکلات مسافران و رانندگان ما در سفر به آذربایجان، در مورد برداشتی که در خصوص بعضی از داروهایی که در ایران مجوز دارد و در آنجا مجوز ندارد و به عنوان مواد مخدر تلقی می‌شود، صحبت شد تا بررسی و اصلاح صورت گیرد.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: همکاری‌های طرفینی برای تبادل زندانیان نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و موضوعات متنوع دیگری که مورد توافق طرفین بود نیز مطرح شد و می‌تواند به توسعه روابط دو طرف کمک کند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار