رئیس جمهور:

مواد مخدر مهمترین معضل و آسیب اجتماعی کشور است

حجت‌الاسلام رئیسی مواد مخدر را مهمترین معضل و آسیب اجتماعی کشور دانست و بر تشکیل اتاق فکر و اندیشه‌ورزی با حضور کارشناسان خبره برای بازنگری‌های لازم در روند مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.
کد خبر: ۵۵۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰ - 02November 2022

مواد مخدر مهمترین معضل و آسیب اجتماعی کشور استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر، ضمن گرامیداشت یاد سه هزار و ۸۰۰ شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز عرصه مبارزه با مواد مخدر و تقدیر از همه دست‌اندرکاران این عرصه، بر مؤثر و ثمربخش‌تر کردن مبارزه بی امان با مواد مخدر تأکید کرد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر گنجاندن کلیات موضوع ثمربخش‌تر شدن مبارزه با مواد مخدر در برنامه هفتم، مسئولان مربوط را مکلف کرد، هر چه سریع‌تر لایحه جامع مبارزه با مواد مخدر را برای بررسی به صحن دولت ارائه کنند تا پس از بررسی و تأیید برای تصویب و تبدیل به قانون به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه اولویت مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مقابله با باند‌ها و تشکیلات سازمان‌یافته تجارت مواد افیونی است، بر تمرکز بیشتر دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی برای مقابله با این باند‌های سازمان‌یافته در مرز‌ها و قبل از توزیع در داخل کشور تأکید کرد و افزود: می‌توان با انجام کار‌های اطلاعاتی دقیق‌تر وهمچنین ضربه زدن به منابع مالی شبکه‌ها و باند‌های تجارت مواد مخدر، مبارزه مؤثرتری با قاچاق مواد مخدر داشت.

رئیس جمهور در ادامه مواد مخدر را مهمترین معضل و آسیب اجتماعی کشور دانست و بر تشکیل اتاق فکر و اندیشه‌ورزی با حضور کارشناسان خبره و دلسوز برای بازنگری‌های لازم در روند مبارزه با مواد مخدر و ارائه شیوه‌های مؤثرتر در بخش‌های مختلف مقابله با این معضل تأکید کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی مقابله و مبارزه جدی‌تر با توزیع‌کنندگان مواد مخدری که جامعه هدف خود را از میان جوانان، دانشجویان و به خصوص دانش‌آموزان انتخاب می‌کنند خواستار شد و بر تلاش بیشتر دستگاه‌های فرهنگی برای ایجاد حس نفرت از مواد مخدر و آثار مصرف آن تأکید کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه معتادان متجاهر علاوه بر زشت کردن چهره شهرها، موجب حس ناامنی در شهر‌ها می‌شوند، مسئولان اجرایی به خصوص دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت کشور را مکلف کرد با همتی مضاعف جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر را به طور مستمر برگزار کرده و نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر و باز اجتماعی‌سازی آن‌ها اقدام کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین با تأکید بر ضرورت مطالبه‌گری بین‌المللی از کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در زمینه مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: اگر ایران با تجارت مواد مخدر به شکل مؤثر مقابله نکند، اروپا و کشور‌های غربی به شدت درگیر مواد مخدر سنتی و صنعتی خواهند شد، با این وجود متأسفانه این کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی همواره از ایفای وظایف خود شانه خالی کرده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار