گله مادر شهیدان ابوطالبی از وضعیت حجاب/ از "امر به ‌معروف و نهی‌ از منکر" می‌ترسیم

گاهی اوقات دلم می‌خواهد از خانه بیرون نیایم تا این وضع را نبینم. من نمی‌دانم علت این موضوع چیست؟ تبلیغات دشمن یاغرب‌زدگی؟ اما یکی از دلایل‌اش همین ترس از امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸ - 02November 2013

گله مادر شهیدان ابوطالبی از وضعیت حجاب/ از

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پدر و مادر شهیدان ابوطالبی، صبح امروز در برنامه "صبح با خبر" شبکه خبر حاضر شده و از حال و هوای خود پس از شناسایی مزار فرزند مفقودشان گفتند.

پدر شهیدان ابوطالبی با اشاره به صحبتهای حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر عزم همگان برای نجات اسلام گفت: من خدا را شکر میکنم که توانستهام این دو فرزند را برای حفظ اسلام و انقلاب تقدیم کنم.

وی با بیان اینکه صحبتهای حضرت امام (ره) برای ما رحمت است، افزود: ما با صحبتها و موعظههای ایشان و حضرت امام خامنهای میتوانیم بر کفر جهانی پیروز شویم. من حاضرم برای حفظ اسلام و ایران عزیز جان خود و دیگر بستگانم را نیز فدا کنم.

در بخش دیگر این برنامه، مادر شهیدان ابوطالبی درباره شناسایی مزار فرزندش شهید مجید ابوطالبی گفت: من همیشه، از زمان مفقود شدن فرزندم تا به امروز، آیهٔ شریفهٔ «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» را زمزمه میکردم. خدا را شکر میکنم که بعد از 31 سال دوری، فرزندم به خواب من آمد و خود را به من نشان داد و این نشان میدهد اینها زنده هستند و نزد خدا روزی میخورند.

وی درباره حس و حالش پس از حاضر شدن بر مزار فرزندش افزود: من در این مدت پیگیریهایی را انجام دادم و دکتر تولایی و دیگران هم به من کمک کردند. پس از شناسایی قبر، هرچند خیلی به من اطمینان داده بودند، اما حقیقتاً هنوز قلبم آرام نگرفته بود و نمیدانستم این قبر واقعا قبر فرزند من هست یا خیر.

وی ادامه داد: وقتی برای اولینبار سر این قبر رفتم و سرم را روی آن گذاشتم، احساس آرامش کردم و قلبم آرام گرفت. آنجا متوجه شدم که همین قبر فرزند من است و آرامشی را که یک مادر از فرزند خود میگیرد را من آنجا گرفتم.

مادر شهید ابوطالبی در توضیح خوابی که دیده بود، گفت: مجید در این چند سال بهد از شهادت هم من را تنها نگذاشته بود و هر وقت من تنها بودم و ناراحتی داشتم من را تنها نمیگذاشت. اوایل که شهید شده بود به خواب من آمد. از او پرسیدم "اسیری یا شهید شدهای؟" او جواب داد من شهید شدهام.

وی درباره آخرین خوابش که باعث شناسایی مزار فرزندش شد، بیان داشت: یک روز بعد از نماز صبح، مجید به خواب من آمد. از او پرسیدم کجا هستی؟ او جواب داد من مدتی است آمدهام، اما کسی از من استقبال نکرد و من به ناچار اتاقی گرفتم و در آن زندگی میکنم. الان هم آمدم بگویم که من آمدهام. از خواب بیدار شدم و با ستاد مفقودین تماس گرفتم. با دکتر تولایی صحبت کردم و ایشان گفت که پیگیری میکند. چند سال پیش از ما آزمایش DNA گرفته بودند و نمونه را خودشان داشتند.

این مادر شهید با اشاره به پیگیریها مکررش تصریح کرد: در این مدت اطرافیان میگفتند که این تنها یک خواب است و خودت را ناراحت نکن. احساس میکردم اطرافیان از من ناراحتند. استخاره کردم، آیهای آمد که میگفت این موضوع را پیگیری کن که این کار ثمر دارد.

مادر شهیدان ابوطالبی وصیتنامه فرزندش مجید را، علیرغم نگارش در 31 سال پیش، یک کتاب درس دانست و خاطرنشان کرد: نکاتی در این وصیتنامه وجود دارد که برای جامعهٔ امروز ما مفید است. مجید در وصیتنامهاش گفته است «زمانی که امام حسین (ع) شهید شد، زینب بود که پیام حسین(ع) و راه حسین(ع) را زنده نگه داشت و اگر نبود خطابهها و نطقهای آتشین زینب شاید خون حسین(ع) به هدر میرفت. اینک در زمان ما و در کشور اسلامی ما بازماندگان شهدا دوستان آشنایان هستند که باید پیام شهید را فریاد بزنند و پیام او را به همهجا برسانند و جهان را به لرزه در آورند. منتقل کردن پیام شهید در حجله گذاشتن و لباس مشکی پوشیدن نیست؛ این کار با پیام حسین(ع) و با ادامه دادن راه شهید میسر میشود. باید دید شهید چه ویژگیهای برجسته داشته تا به آن عمل شود. امر به معروف و نهی از منکر یکی از پیامهای شهید است.».

این مادر شهید با گله از وضع حجاب در جامعه گفت: گاهی اوقات دلم میخواهد از خانه بیرون نیایم تا این وضع را نبینم. من نمیدانم علت این موضوع چیست؟ تبلیغات دشمن یاغربزدگی؟ اما یکی از دلایلش همین ترس از امر به معروف و نهی از منکر است.

در پایان این برنامه، مجری از هدیهٔ یک سفر کربلا به پدر و مادر شهید توسط حجتالاسلام شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

یادآور میشود؛ شهید مجید ابوطالبی متولد 1334 است و در سال 1361 در عملیات "مسلم ابن عقیل" در منطقه عملیاتی سومار به شهادت رسیده است. پیکر مطهر این شهید در ایام فاطمیه سال 1386 بههمراه چند شهید گمنام دیگر با هماهنگی بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در خیابان ولنجک تهران مدفون شده بود که پس از گذشت بیش از 31 سال از شهادتش، شناسایی شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار