سردار باقرزاده در نشست خبری:

جوانان کشورهای مختلف برای زیارت به کهف‌الشهدا آمده‌اند

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری عصر امروز در کهف‌الشهدا به سوالات خبرنگاران پیرامون دفن شهدای گمنام در این مکان و چگونگی شناسایی یکی از شهدای گمنام پاسخ داد.
کد خبر: ۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۶ - 30October 2013

جوانان کشورهای مختلف برای زیارت به کهف‌الشهدا آمده‌اند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار "سید محمد باقرزاده" در توضیح چگونگی شناسایی پیکر شهید "مجید ابوطالبی" (شهید گمنام شناسایی شده) گفت: باید بدانیم عالمی غیر از این عالم هست و نشانه اهل ایمان نیز اعتقاد به عالم غیب است. مدتی پیش شهید در خواب به مادرش نشانههایی داد که این نشانهها با آزمایشهای DNA تطبیق داده و هویت شهید احراز شد.
 
وی درباره چگونگی دفن پنج شهید گمنام در کهفالشهدا اظهار داشت: پس از تفحص شهدا در سال 1386 بنا شد آنها در منطقهای پایینتر از محل فعلی به خاک سپرده شوند، اما عدهای مخالفت کردند و ما برای جلوگیری تنش از این کار صرف نظر کردیم. این ماجرا در حالی اتفاق افتاد که 18 ساعت به زمان خاکسپاری مانده و تبلیغات انجام شده بود. مستأصل بودیم که این شهدا را کجا دفن کنیم.
 
فرمانده کمیته جستوجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: برای رفع گرفتاری به قرآن پناه بردم که آیه 16 سوره کهف آمد: «و چون از آنها و از آنچه که جز خدا میپرستند کناره گرفتید پس به غار پناه جویید تا پروردگارتان از رحمت خود بر شما بگستراند و برای شما در کارتان گشایشی فراهم سازد». گفتم سبحانالله! ما شهدا را جاهای زیادی دفن کردیم، اما در هر حال مشکل است. به بچهها گفتم بپرسید غاری در این نزدیکیها هست یا نه. گفتند بله؛ همهچیز مهیا است. سپس از حافظ کمک خواستم که این بیت آمد: «ما آزمودهایم در این شهر بخت خویش، بیرون کشید به یاد از این ورطه رخت خویش».
 
وی با بیان این که مانده بودم جواب بسیجیها را چه بدهم، تصریح کرد: به آنها گفته بودم برای شرافت زمینی که قرار است محل دفن شهدا باشد، 40 شبانهروز زیارت عاشورا بخوانند و آنها 50 شبانهروز خوانده بودند. استخاره کردم و این آیه آمد: «بگو که کشتی نجات در کوه آرام گرفت». اینها کشتی نجاتند، چون هرکس به امام حسین (ع) اقتدا کند، کارکرد حسینی خواهد داشت؛ از طرفی پیامبر (ص) نیز در وصف مخلصین فرمودهاند خوشا به حال مخلصین که چراغ هدایت هستند و ما مخلصتر از شهدا در عصر حاضر نداریم. به واسطهٔ اینها هر فتنهای برطرف میشود. اینها هم دستگیری میکنند و هم روشنگری.
 
سردار باقرزاده در ادامه گفت: هنگام تشییع این شهدا جمعیت زیادی حضور یافته بودند و لذا تشییع با دشواری انجام شد. در مسیر تشییع خانمی نزد من آمد و گفت «خواب دیدم ابتدا به آن مکان اول رفتم، اما با امام زمان (عج) مواجه شدم و عرض کردم فردا به تشییع شهدا میروم. ایشان گفتند بله قرار بود آنجا دفن شوند، اما عدهای سرپیچی کردند. سپس مکان فعلی را به من نشان دادند، امروز که میآمدم تفألی به دیوان حافظ زدم این شعر آمد یوسف گمگشته بازآید به کنعان غم مخور».
 
وی تاکید کرد: هدایت این شهدا به کهفالشهدا با استعانت از قرآن بوده است. شهدا در کهف هستند، اما جایگاه آنها بالاتر از این است. پیامبر فرمودند «المومن الکهف المسلمین» یعنی مؤمن پناهگاه است. بعد از اینکه گزارش تدفین به مقام معظم رهبری رسید ایشان به اینجا آمده و این مکان مقدس را زیارت کردند. ما تصویر حضور ایشان را در اینترنت قرار دادیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت، به گونهای که شیعیان کویت 50 هزار پوستر از آن را چاپ کردند. این مکان محل زیارت همهٔ دلدادگان است و جوانانی از استرالیا، لبنان، افغانستان و پاکستان برای زیارت به این مکان آمدهاند.
 
در ادامه این برنامه مادر و پدر "شهید مجید ابوطالبی" نیز دقایقی به صحبت پرداختند.
 
مادر این شهید در سخنانی گفت: هنگامی که بر سر مزار فرزندم آمدم آنچنان آرامش به من دست داد که مطمئن شدم مزار پسرم است. ما حدود 30 سال چشم انتظار بودیم، همیشه به معراج شهدا میرفتیم تا اینکه بالاخره در این موقعیت زمانی پس از سالها چشم انتظاری قبر گمشدهٔ خویش را یافتیم.
 
پدر این شهید نیز گفت: از مسئولان میخواهم عزت اسلام و ایران را حفظ کنند. امام خمینی (ره) فرمودند «یاری خدا و عترت پیامبر(ص) ایران را از دست اجنبی نجات داد»؛ شما اهالی رسانه نیز با قلم و زبانتان این مملکت را حفظ کنید. ایران مانند نگین انگشتر در محاصره است. خداوند این مملکت را در پناه امام زمان (عج) حفظ کرده است. بیاییم برای این مملکت کار کنیم. فرزند من هنگامی که به جبهه رفت گفت «من میخواهم برای این مملکت فداکاری کنم»؛ او برای حقیقت اسلام رفت، بنا بر این نباید بگذاریم حقیقت اسلام از بین برود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار