امام جمعه موقت ساری تأکید کرد؛

لزوم بازنگری قانون بانکداری اسلامی بدون ربا

حجت الاسلام «شفیعی دارابی» گفت: از مجلس تقاضا داریم در قانون بانکداری اسلامی بدون ربا بازنگری کند و بعد نظارتی را در بانکها اجرا کند.
کد خبر: ۵۴۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸ - 02September 2022

لزوم بازنگری قانون بانکداری اسلامی بدون ربابه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «سید حسین شفیعی دارابی» امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تأکید و توصیه به تقوا و پرهیزگاری اظهار داشت: در روایات ما فوائد بی‌شماری برای تقوا مطرح است و همه ما باید با عنایت آنها تقوا را دنبال کنیم.

وی با اشاره به هفته دولت و بیان اینکه رئیس جمهور مدال انقلابی بودن، مردمی بودن و دلداده به خدمت بودن را به گرذن آویز دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب از ایشان تشکر کردند و به ویژه روی این نکته که این دولت توانست امید از دست رفته یا رو به زوال را به جامعه برگرداند، تأکید کرد.

حجت الاسلام شفیعی دارابی بیان داشت: الحمدلله پروژه‌های سنگین منطقه‌ای و بین المللی که سالها کلنگش به زمین خورد و نیمه تمام مانده بود در این یک سال با همه مشکلاتی که وجود داشت، افتتاح شدند.

امام جمعه موقت ساری به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان مازندران برای افتتاح تالار مرکزی ساری اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه در راستای کار وزارت ارشادی سالها به زمین مانده بود و با بودجه سنگینی که بخش اعظم آن را دولت سیزدهم تقبل کرد، به نتیجه رسید و امروز به بهره برداری رسید.

وی ضمن تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه وزارت ارشاد که در این افتتاح تلاش کردند و با ابلاغ سلام مردم مازندران به رئیس جمهور، خطاب به وزیر ارشاد اسلامی خواستار شد: حیثیت و بعد مردمی‌تان را حفظ کنید و اجازه ندهید سال دوم و سوم کمرنگ بشود.

امام جمعه موقت ساری با اشاره اینکه در حادثه دردناک آبادان، قطار طبس و سیل وزرای مربوطه حضور پیدا کردند و در برخی اتفاقات رئیس جمهور حضور پیدا کرد، تصریح کرد: خناثانی هم در پی ایجاد خدشه هستند و باید بدانند که مردم مسئولانی را که در بین مردم و با مردم و برای مردم هستند را دوست دارند که درد را از نزدیک ببینند و این نباید نمایشی و نمادین باشد و باید این نقطه مثبت تقویت بشود.

لزوم توجه به وضعیت رفاه مردم

حجت الاسلام شفیعی دارابی اظهار داشت: وعده‌هایی که داده می‌شود عملیاتی شود و اعتماد از دست رفته در دولتهای قبل به مردم بازگردد و به وضعیت رفاه مردم بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به افتتاح تالار مرکزی ساری و بیان اینکه شاهد تهاجم فرهنگی هستیم و این مرکز در مسیر فرهنگ انقلاب قرار بگیرد، افزود: از نقدهای اربابان تهاجم فرهنگی نباید هراس داشته باشیم و باید ایستادگی کنیم و فرهنگ اصیل  انقلاب را دنبال کنیم.

امام جمعه موقت ساری خطاب به استاندار گفت: عزت مازندران و شرف مردم این استان و نیازمندی های استان را آنطور که شایسته و لایق هستند تدارک ببینید که عاقبت بخیری در این است و میزهای خدمت نباید تصنعی و نمایشی بشود و مصلا گره گشای مشکلات مردم بشود.

وی با اشاره به سالروز تصویت قانون عملیات بانکداری اسلامی بدون ربا تصریح کرد: با گذشت سالها و تلاشهای زیاد، اما کمر مردم زیر بار مشکلات شکسته شد و به کسانی که باید وام داده شود نداده شد و به کسانی که وام نیاز نداشتند وام داده شد، تقاضا داریم مجلس در این قانون بانکداری اسلامی بدون ربا بازنگری کند و بعد نظارتی را در بانکها اجرا کند.

حجت الاسلام شفیعی دارابی با بیان اینکه از دولت مردمی نیز تقاضا داریم مراقب وجه اجرایی این قانون باشند و به درستی اجرا شود و گره گشایی کند، تصریح کرد: از قوه قضاییه تقاضا داریم آنجا که باید برخورد قانونی کند و از این اهرم استفاده کند ملاحظات را کنار بگذارند چرا که مردم ضریب امیدسان بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به توطئه اخیر در عراق گفت: این توطئه حساب شده بود و نه تنها می‌خوستند عراق را از بین ببرند بلکه می‌خواستند به دین آسیب برسانند و زیارت اربعین را با مشکل مواجه کنند و مقتدا صدر مهره‌ای بیش نبود.

حجت الاسلام شفیعی دارابی اظهار داشت: این جریان همه را ناراحت کرد که موکبها راه افتادند و راه بسته شده است. امام امام حسین راه را باز کرد و ابی عبدالله عنایت کرد و این ماجرا کنترل شد این توطئه خنثی شد و باید قدر مرجعیت دینی را بدانیم و تقویت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار