انتشار فراخوان نخستین سوگواره ملی عکس «روایت عاشقی» در خوزستان

فراخوان نخستین سوگواره ملی عکس «روایت عاشقی» که در ۲ بخش آزاد و ویژه به میزبانی خوزستان برگزار می‌شود، در سطح کشور منتشر شد.
کد خبر: ۵۴۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ - 03September 2022

انتشار فراخوان نخستین سوگواره ملی عکس «روایت عاشقی» در خوزستانبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، فراخوان نخستین سوگواره ملی عکس «روایت عاشقی» که در ۲ بخش آزاد و ویژه به میزبانی خوزستان برگزار می‌شود، در سطح کشور منتشر شد.

«سید امین سپهریان» معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان امروز در جمع اصحاب رسانه به تشریح این رویداد پرداخت و اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و حرکت کاروان‌های عزاداری به سمت کربلای معلی، با هدف انعکاس هر چه بیشتر این رویداد بزرگ مذهبی از طریق ثبت تصاویر «نخستین سوگواره ملی عکس روایت عاشقی» را در ۲ بخش آزاد و بخش ویژه برگزار می‌کنیم.

وی افزود: رویکرد جشنواره مستندگرایانه است و شرکت در مسابقه برای همه عکاسان و علاقه‌مندان از سراسر کشور آزاد بوده و محدودیت سنی ندارد لذا هر عکاس می‌تواند حداکثر با ۱۰ قطعه عکس در مسابقه شرکت کند.

سپهریان گفت: عکاس مجاز است در ۲ بخش مسابقه شرکت کند و استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای، غیرحرفه‌ای و موبایلی نیز برای عکاسی آزاد است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان متذکر شد: آثار باید به صورت Jpeg ارسال شوند و اندازه ضلع بزرگ ۲۰۰۰ پیکسل باشد همچنین عکس‌های ارسالی نباید دارای امضا عکاس، پاسپارتو، قاب، واترمارک و لوگو باشند.

وی افزود: ارسال اثر به مسابقه به منزله اعلام مالکیت معنوی اثر و همچنین پذیرش شرایط و مقررات مسابقه است. دبیرخانه مسابقه آثار منتخب را با ذکر نام عکاس در نمایشگاهی ارایه می‌کند و برگزارکننده حق دارد از آثار پذیرفته شده در امور غیرتجاری استفاده کند و در صورتی که از این محل منفعت مالی حاصل شود، برگزارکننده با عقد قرارداد و کسب رضایت صاحب اثر نسبت به انتشار آن اقدام خواهد کرد.

سپهریان خبر داد: پس از داوری آثار و در صورت راه‌یابی اثر به بخش مسابقه فایل خام یا فایل اصلی عکس ثبت شده توسط دوربین و تلفن همراه از عکاس مطالبه می‌شود و بدیهی است تحویل ندادن سایز مناسب در مهلت مقرر منجر به حذف عکس از مسابقه خواهد شد. 

وی بیان داشت: بخش ویژه شامل تک‌عکس است و فقط عکس‌هایی پذیرفته می‌شوند که در جغرافیای استان خوزستان ثبت و تولید شده‌اند.

محور‌های مسابقه‌: کاروان‌های پیاده‌روی، کودکان و سالمندان در پیاده روی اربعین، عزاداری روز اربعین در بین‌الحرمین، پیاده‌روی زائران خارجی، نگاه آزاد و خلاقانه به اربعین.

بخش ویژه:پایتخت موکب‌ها، موکب‌های پذیرایی در خوزستان، خدمت‌رسانی به زائران در موکب‌ها.
عوامل مسابقه:

دبیر اجرایی: «محمد آهنگر»، هیات داوران: «حسین جلودار، احمد تاجی، اسحاق آقایی».

عوامل اجرایی: «حمیدرضا بهوندی، جمال زبیدی، امین زربخش، بهناز جوشن، حدیث سبزعلی‌زاده».

گاه‌شمار مسابقه: آخرین مهلت ارسال آثار: پنج مهر ۱۴۰۱، آیین اختتامیه: آبان ۱۴۰۱.

جوایز بخش آزاد: نفر اول: تندیس مسابقه، لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون تومان، نفر دوم: تندیس مسابقه، لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون تومان، نفر سوم: تندیس مسابقه، لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون تومان.

جوایز بخش ویژه: نفر اول: تندیس مسابقه، لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون تومان، نفر دوم: تندیس مسابقه، لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون تومان، نفر سوم: تندیس مسابقه، لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون تومان.

به هر عکس راه‌یافته (به غیر از عکس‌های حائز رتبه و شایسته تقدیر) مبلغ ۲۰۰ هزار تومان حق‌التألیف پرداخت خواهد شد. به همه افرادی که آثار آن‌ها به نمایشگاه راه می‌یابد گواهی شرکت در نمایشگاه اهدا خواهد شد.

نشانی دبیرخانه مسابقه: اهواز، خیابان فلسطین، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان.

نحوه ارسال آثار: علاقه‌مندان می‌توانند عکس‌های خود را به صورت فایل از طریق واتساپ به شماره ۰۹۳۵۵۵۹۴۲۱۰ ارسال کنند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار