یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

زنده کردن امید مردم مهم‌ترین توفیق دولت

حضور میدانی و دیدار چهره به چهره رئیس جمهور با مردم و مسئولان توانسته بارقه امید را در دل جامعه روشن کند که می‌توان آن را به منزله یک موفقیت برای دولت توصیف کرد.
کد خبر: ۵۴۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰ - 06September 2022

زنده کردن امید و اعتماد مردم مهمترین توفیق دولتگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس_ سمانه حسن‌خانی؛ آرامش ذهنی برای مردم همچون امنیت همواره از مولفه‌های مهم در هر جامعه است که نباید به هر دلیل مورد تهدید و تخریب قرار گیرد.

برای تامین آرامش و حفظ آن در جامعه باید همواره سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که این مقوله مورد تخریب قرار نگیرد و عواملی که آن را تهدید می‌کند باید به درستی مدیریت شود.

آرامش عمومی زمانی در جامعه ایجاد می‌شود که بسیاری از مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، روانشناختی و.. مورد توجه قرار گیرد.

در ابتدا آنچه که بیش از همه در آرامش و امنیت خاطر مردم یک جامعه تاثیرگذار است نحوه عملکرد مسئولان و  رفتار رسانه‌ها در برابر اقدامات آنان است.

در کشور ایران که دموکراسی حاکم است و جمهوریت و اسلامیت آن بسیار مورد تاکید قرار گرفته مسئولان دستگاههای اجرایی با شعار مردم سالاری دینی و با خدمت بی‌منت و خستگی‌ناپذیر باید مشکلات مردم کشور را حل کنند تا جامعه دچار تنش روانی و اضطراب نشود.

مدیر، کارمند و اصحاب رسانه نباید براساس سلایق شخصی به دنبال برنامه‌ریزی و فعالیت باشند چون این اقدام آنها بد‌بینی، نارضایتی و ناامیدی را ایجاد کرده و مشکلات جامعه بیشتر خواهد شد. برخی از عواملی که در امیدآفرینی موثر است، افزايش سطح زندگی مردم، كاهش بيكاری و توزيع امكانات به طور برابر در كشور و بيان دستاوردهای دولت توسط رسانه‌ها است.

مردم جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج ترامپ از برجام و نقص صریح این توافق که تحریم را هم چاشنی جنگ نابرابرش کرد و اقتصاد کشور دچار تزلزل شد با ایستادگی و مقاومت در برابر این جنگ اقتصادی خم به ابرو نیاوردند و در عرصه خودکفایی و توسعه تولید ملی تلاش کردند.

مسئولان هم باید به این درک رسیده باشند که مردم از لحاظ اقتصادی در طول این مدت بسيار تحت فشار هستند و همين مسئله عامل مهمی در كاهش سطح اميد به زندگی بويژه در بين جوانان شده است.

نرخ بالای تورم، بيكاری و نبود امنيت شغلی از جمله موضوعاتی است كه روح و روان مردم را تحت تاثیر قرار داده و آينده خوبی را به آنها نشان نمی‌دهد. 

همچنین تامین معيشت دغدغه اصلی مردم است که باید با اتخاذ سياست‌های جديد اقتصادی و كاهش قيمت‌ها در بازار ارز و سكه كه به ساير اقلام نيز سرايت كرده امید را به جامعه بازگرداند.

خوشبختانه طبق سخنان رئیس جمور در جمع اصحاب رسانه با فعال شدن فروش نفت و جلوگیری از فرارهای مالیاتی و دیگر موارد هزینه عمرانی، تسویه ۵۶ هزار میلیارد تومان بدهی دولت گذشته، ماهی ۱۳ هزار میلیارد فاکتورهای هزینه دولت گذشته پرداخت می‌شود که می تواند رشد اقتصادی کشور را در پی داشته باشد.

رییس دولت سیزدهم چندروز پیش در بازدید نظارت ستادی از بانک مرکزی، ۱۰ مأموریت را برای این دستگاه مطرح کرد. این ماموریتها شامل تقویت ارزش پول ملی، اصلاح ناترازی بانکها، توقف رشد سالیانه نقدینگی، اصلاح سبد ذخایر ارزی متناسب با نیازهای سرمایه‌گذاری و تجاری کشور، توسعه دامنه وثایق و تسهیل فرایند وثیقه گذاری، فعال سازی حساب تجاری، تقویت سامانه‌های نظارتی و تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی می‌شود.

همچنین ۳۱ سفر رئیس جمهور در سال اول دولت به سراسر کشور از جمله به نقاط محروم، نظارت میدانی بر کارها و همدلی عمیق با ملت امید مردم را زنده کرده است که باید ادامه داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم پیوند نزدن معیشت مردم به اراده بیگانگان است و به اذعان حجت‌الاسلام رئیسی برای همه مسائل راهکار وجود دارد و هیچ بن‌بستی نداریم. همراهی و اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است و اعتماد عمومی به دولت در حال احیا شدن است.

این حضور میدانی و دیدار چهره به چهره رئیس جمهور با مردم و مسئولان توانسته بارقه امید را در دل جامعه روشن کند.

به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی وقتی مردم می‌بینند که دولت در وسط میدان و مشغول کار و تلاش برای حل مشکلات و خدمت‌رسانی به آنها است و این واقعیت، امید و اعتماد عمومی را تا حد زیادی احیا کرده است البته این تلاش‌ها در برخی زمینه‌ها به نتیجه رسیده و در بعضی زمینه‌ها نیز هنوز به نتایج لازم نرسیده است.

از سویی استكبار جهانی همواره به دنبال آن است تا با سياه نمايی و جنگ روانی نااميدی را در جامعه تزريق كند و وحدت جامعه را خدشه دار کند که باید در این زمینه مردم هوشيار باشند و توطئه‌های دشمنان را خنثی كنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها