معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

۶۰۰ موکب به جاماندگان اربعین تهران خدمات می‌دهند/ پیش‌بینی ۳ میلیون زائر

فاطمیان‌پور از حضور ۶۰۰ موکب مردمی جهت خدمت‌رسانی به جاماندگان اربعین تهران خبر داد و گفت: مجموعه شهرداری تهران در این مسیر تدارک پذیرایی از سه میلیون زائر را انجام داده است.
کد خبر: ۵۴۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ - 05September 2022

۶۰۰ موکب به جاماندگان اربعین تهران خدمات می‌دهند/ پیش‌بینی سه میلیون زائربه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سیدعلیرضا فاطمیان‌پور» دبیر ستاد «لشگر حسین (ع)» و معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امروز (دوشنبه) در نشست خبری ویژه برنامه‌های اربعین حسینی در تهران را تشریح کرد.

فاطمیان‌پور در این نشست با تاکید بر اینکه «لشگر حسین (ع)» عنوان برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در اربعین حسینی است، اظهار داشت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی شهر تهران از ساعت هفت صبح از میدان آیینی امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز خواهد شد و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از پیش‌بینی مواکب در مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد و با بیان اینکه موکب‌های طراحی شده و غرفه‌های پذیرایی تا پایان راهپیمایی به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد، افزود: به منظور کاهش ازدحام در انتهای مسیر، در دو نقطه شهری میدان بسیج و حرم عبدالعظیم (ع)، جایگاه قرائت زیارت اربعین با عنوان حریم حرم برپاست و تا پیش از نماز مغرب به‌طور مستمر ادامه دارد.

وی در ادامه از ایجاد پویش مجازی «نذر اربعین» خبر داد و درباره آن گفت: این پویش شامل دو بخش است که بخش اول آن روز پنج‌شنبه ۱۷ شهریور، بانوان داوطلب در میدان امام حسین (ع) جهت ساخت دست‌سازه‌های نمدی گردهم می‌آیند. این محصولات برای اهدا به کودکان در مسیر راهپیمایی روز اربعین آماده می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به کانون بانوان فرهنگ‌سرای محل سکونت خود مراجعه کنند.

فاطمیان‌پور در تشریح بخش دوم این پویش مجازی عنوان کرد: بخش دوم پویش مربوط به دعوت از بانوان برای پخت نذری اربعین شامل لقمه، کیک و... است که در روز راهپیمایی در ۱۴ نقطه با عنوان موکب‌های حضرت ام البنین (س) در بین زائران توزیع می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می‌توانند به سامانه nazri.farhangsara.ir مراجعه کنند یا با سامانه ۱۸۳۷ تماس بگیرند.

وی از پیش‌بینی ایجاد ۶۰۰ موکب مردمی در مسیر راهپیمایی خبر داد و تاکید کرد: ۶۰۰ موکب مردمی و در هر ۷۰۰ متر یک پایگاه‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را ایجاد خواهیم کرد تا زائرین بتوانند از خدمات بهره بگیرند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از درخواست مواکب کشور‌های افغانستان، عراق، پاکستان و یمن جهت ایجاد موکب در مسیر راهپیمایی تهران خبر داد و تاکید کرد: مساجد و مدارس در مسیر جهت خدمات‌دهی هماهنگ شده‌اند تا در زمان راهپیمایی باز باشند.

فاطمیان‌پور به اجرای سه پویش ویژه بانوان و کوکان اشاره کرد و با تاکید براینکه امسال پیش‌بینی حضور سه میلیون نفر زائر را در این مسیر داریم، خاطرنشان کرد: ۱۴ نقطه در این مسیر برای طبخ و پذیرایی پیش‌بینی شده است که افراد برای کمک و انجام نذر می‌توانند مشارکت کنند.

وی درخصوص فعالیت‌های فرهنگی پیش‌بینی شده درباره این رویداد مهم دینی گفت: پویش «سلام یا مهدی» در موکب‌های مستقر در مسیر برگزار می‌شود و کودکان با ابزاری که در اختیارشان قرار می‌گیرد ساخت سربند را انجام می‌دهند. تعداد ۱۰ هزار سربند با شعار «انا من حسین (ع)» و ۲ هزار پرچم در میدان امام حسین (ع) در مسیر توزیع می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به ایجاد هشت نقطه چایخانه رضوی جهت توزیع متبرکات رضوی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مراسم ویژه‌ای در انتهای مسیر و در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، در بازه‌های زمانی مختلف تا پیش از نماز مغرب به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار