فرمانده سپاه ناحیه بناب:

اربعین رسانه‌ای برای جهانی‌سازی حماسه حسینی است

سرهنگ «حیدری» گفت: اربعین یک رسانه بین‌المللی برای جهانی‌سازی حماسه حسینی است که به دست عاشقان امام حسین (ع) تداعی پیدا می‌کند.
کد خبر: ۵۴۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ - 05September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، سرهنگ پاسدار «یحیی حیدری» فرمانده سپاه ناحیه بناب، امروز (دوشنبه) در جمع کارکنان این یگان با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین یک حرکت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است، اظهار داشت: در دیدگاه سکولار جایگاه اربعین فقط یک حرکت عادی اعتقادی است در حالی‌که بزرگان دین راهپیمایی اربعین را جزء برترین شعائر حسینی و یکی از نشانه‌های ایمان می‌دانند.

وی فرهنگ دینی و سیاسی اربعین را حرکتی برخاسته از متن مردم و عمق وجود آنان دانست و گفت: این دین حاصل ایثار و فداکاری امام حسین (ع) و یاران با وفای اوست و در عصر کنونی نیز حفظ و پاسداشت آن توسط امام زمان (عج) به ما سپرده شده است.

«حیدری» با بیان اینکه راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین اجتماع دینی در جهان است، عنوان کرد: جهان هیچ اجتماعی به این عظمت و باشکوهی به خود ندیده و می‌توان گفت که اربعین یک هیئت جهانی حسینی برعلیه شرک، کفر و استکبار جهانی است.

فرمانده سپاه ناحیه بناب اربعین را زمینه‌ای برای ظهور دانست و افزود: اربعین یک رسانه بین‌المللی برای جهانی‌سازی حماسه حسینی است که به دست و قلوب پاک شما عاشقان اباعبدالله‌الحسین (ع) تداعی می‌یابد. از کشورها و ادیان مختلف با حضور در راهپیمایی اربعین در مقابل رسانه‌های جهان استکبار قد علم کرده و هر سال نیز به شکوه آن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به جهاد تبیین اظهار داشت: رویکردها و اقداماتی که صورت می‌گیرد باید گفته شود تا منجر به امید و شور و نشاط در بین مردم شود.

وی در خاتمه گفت: مبدا گام اول انقلاب رفع ظلمت بود که با دهه فجر و انفجار نور رخ داد و راهبردها نیز در وصیت‌نامه حضرت امام خمینی (ره) به خوبی تبیین شده است؛ امروز نیز شاه‌ کلید گام دوم انقلاب حرکت جهادی است که انشاءالله به دست مردم و جوانان مخلص با حضور جهادی در صحنه‌های مختلف انقلاب محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار