سخنگوی دولت مطرح کرد؛

فعالیت ۱۰ فرودگاه بین‌المللی برای زائران اربعین حسینی/ ارائه خدمات پزشکی آنلاین به زائران توسط پلتفرم «بقراط»

بهادری جهرمی از فعالیت ۱۰ فرودگاه بین‌المللی برای زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: به زائران توسط پلتفرم «بقراط» خدمات پزشکی آنلاین ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۵۴۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ - 06September 2022

..به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «علی بهادری جهرمی»  سخنگوی دولت امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه  ضمن گرامیداشت روز ۱۷ شهریور سالروز کشتار جمع زیادی از مردم به دست رژیم ستمشاهی، اظهار داشت: اعضای هیات دولت اخیرا مهمان رهبر انقلاب اسلامی بودند و صمیمانه از بیانات ایشان درخصوص نقاط قوت و ضعف دولت تشکر می‌کنم.

بهادری جهرمی ادامه داد: بعد از این جلسه دولت رویکرد خود را نسبت به نقاط قوتی که ایشان مطرح کردند تقویت خواهد کرد و اعضای دولت جلسه‌ای با حضور تمامی استانداران و رئیس جمهور برگزار کردند تا هماهنگی‌های لازم برای حرکت به سمت توصیه‌های ایشان انجام شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و پیش بینی می‌کنیم چیزی در حدود ۵ میلیون زائر داشته باشیم که با توجه به افزایش سفر‌های اربعین، دولت چندین بار برای این منظور در جلسات هیات وزیران موضوع را بررسی کرده و دستورات لازم صادر شده است.

فعالیت ۱۰ فرودگاه بین‌المللی برای زائران اربعین حسینی

وی تاکید کرد: ما از سه مسیر ریلی، هوایی و زمینی شرایط را برای سفر زوار فراهم کرده ایم که قابل ذکر است چیزی حدود ۱۰ فرودگاه بین المللی به صورت ویژه فعال شده است و قطار تهران _ کربلا هم فعال است.

سخنگوی دولت بیان داشت: از مردم تشکر ویژه داریم و درخواست می‌کنیم درصورتی که می‌توانند از وسایل نقلیه شخصی خود هم استفاده لازم را داشته باشند، در خصوص بیمه سعی کردیم همان قیمت بیمه سال ۹۸ باشد و خدمات افزایش پیدا کند که این مهم اتفاق افتاد. یکی از مهم‌ترین تسهیلات حذف ویزا بود که اکنون شاهد این هستیم که تعداد زائرین به ۵ میلیون نفر رسیده است.

بهادری جهرمی با اشاره به وام پنج میلیونی و سه میلیونی برای زائران گفت: دریافت این تسهیلات به صورت کاملا برخط است و بنده هیچگاه حضور ذهن ندارم که سفرهای اربعین تا این میزان تسهیل شده باشد، همچنین برای ارتباطات هم تدابیری اندیشیده شده تا مردم در مرزها بتوانند به راحتی از اینترنت استفاده کنند و تماس های لازم را داشته باشند.

ارائه خدمات پزشکی آنلاین به زائران

وی تاکید کرد: امکان ارائه خدمات پزشکی آنلاین هم توسط پلتفرم بقراط تدبیر شده است تا زائران بتوانند از خدمات پزشکی استفاده کرده و دغدغه‌ای از این جهت نداشته باشند، در جلسه اخیر هیات دولت هم رییس جمهور بر همه وزرا تاکید کردند که کمکهای لازم را به وزارت راه و شهرسازی و ستاد اربعین داشته باشند.

سخنگوی دولت درخصوص درگاه مشترک خدمات الکترونیک گفت: این درگاه قریب به دو دهه است که در کشور مطرح شده بود و جزء یکی از مسائل بر زمین مانده بود که دولت سیزدهم مصمم است این درگاه مشترک را به صورت فعال روز به روز گسترش دهد و بر همین اساس وزیر ارتباطات هر هفته در جلسه هیات دولت گزارش پیشرفت آن را ارائه می کند، مقرر شده است هر دستگاهی که نمی‌تواند خدمات خود را در این درگاه ارائه کند، علت را به صورت کاملا شفاف به مردم توضیح دهد.

بهادری جهرمی درخصوص توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای دولت بیان داشت: یکی از تقدیرهای ایشان از دولت مسئولیت پذیری دولت بود که به واقع هم همینگونه است، دولت خود را مسئول رفع مشکلات مردم و کشور می‌داند، ایشان همچنین برای پرهیز از روزمره‌گی دولت نقشه راهی برای آن مطرح کردند که دولت در حال تهیه آن است.

تدوین سند تحول دولت مردمی

وی ادامه داد: برنامه سند تحول دولت مردمی با بررسی های موشکافانه و دقیق تدوین شده است که ان‌شالله با بازگشایی دانشگاه ها می توانیم از ظرفیت نخبگان دانشگاهی استفاده لازم را داشته باشیم.

بهادری جهرمی درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: گفت‌وگوهای توافق هسته‌ای مستمرا در حال انجام است و طرف مقابل هم باید از زیاده خواهی‌های خود عدول کند، ما در ابتدای کار دولت به موضوعات تضامین قانع کننده، پادمان و رفع تمامی تحریم‌ها تاکید داشته‌ایم.

سخنگوی دولت در ادامه تصریح کرد: بحران کم آبی و خشکسالی یک بحرانی جهانی است که اقداماتی که تا پیش از این صورت گرفته است خیلی تناسبی با تنش های آبی نداشته اند، طبق آمارهای مدیران آب و فاضلاب ما در ۳۰۰ نقطه کشور تنشهای آبی بسیار شدیدتر نسبت به گذشته خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: به طور طبیعی تا رسیدن به طرح‌های پایدار کردن منابع آب نیاز به صرف زمان است که رییس جمهور هم مرتبا در این زمینه پیگیری ها را دارند، به طور کلی برای غلبه بر خشکسالی لازم است که همکاری لازم بین مردم و دولت وجود داشته باشد.

سخنگوی دولت درخصوص تخلف برخی در فروش بلیت هوایی اربعین گفت: به طور کلی در برهه زمانی که شلوغی و تقاضا بسیار افزایش پیدا می کند، تخلف و گران فروشی طبیعی است، یکی از تدابیر وزارت راه مصوب کردن نرخ قابل قبول بود و از طرفی هم امکان فروش بلیط را فقط از سوی شرکت هواپیمایی مجاز می‌داند، البته ظرفیت ناوگان هوایی و پذیرش فرودگاه نجف و بغداد کشش میزان تقاضای زوار را ندارد و بخشی از این مشکلات برای تأمین بلیط باید از تأمین مسیرهای جایگزین انجام شود.

استقرار میز خدمت وزارت راه در فرودگاه‌ها

بهادری جهرمی افزود: در تمامی فرودگاه‌ها نیز میز خدمتی از خود وزارت راه جای‌گذاری شدند که به تخلفات رسیدگی کنند. از شرکت‌های هواپیمایی می‌خواهم با مردم و زائرین همراهی داشته باشند.

سخنگوی دولت درخصوص سفرهای استانی رییس جمهور گفت: در سفرهای استانی دور اول برنامه اصلی به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام بود و  به حدی تا پیش از این کلنگ زنی صورت گرفته است که تا سالها بعد باید پروژه‌ها افتتاح شود.

وی بیان داشت: دولت به غیر موارد بسیار ضروری مانند مسکن برنامه ای برای کلنگ زنی نداشت، زیرا مردم همواره بیمارستان با ورزشگاه نیمه ساخته شده را مشاهده می کردند و از اتمام ساخت آن حسرت می خوردند، بنابراین دولت اولویت خود را اتمام پروژه ها دانست، اما اگر بخواهم یک آمار کلی بدهم چیزی در حدود ۵ هزار  طرح تا کنون به افتتاح رسیده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: رییس جمهور پیش از این اعلام کرده بود که هیچ خط قرمزی برای مقابله با فساد ندارد و بنای دولت این است ابتدا پیشگیری از فساد کند، همچنین دولت به دنبال شرایطی است که رسیدگی قوه قضاییه نوش داروی بعد از مرگ سهراب است.

وی در رابطه با موضع دولت برای بازداشت یکی از منسوبین وزارت راه، افزود: رئیس جمهور بارها گفتند دولت هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد ندارد و یکی از برنامه‌های دولت این بود که مسیر برخورد با فساد را به قوه مجریه بیاورد. اگر ما موفق نشویم مسیر مقابله با فساد را به قوه مجریه بازگردانیم، مسیر درست و قابل قبول پیش نخواهد رفت.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار