روایت داستانی ۲۰ شهید دانشجو و طلبه کتاب شد

کتاب مجاوران خورشید روایت داستانی ۲۰ شهید دانشجو و طلبه سرسپرده به آستان ملکوتی حضرت رضا (ع)، از سوی انتشارات آستان قدس رضوی راهی بازار کتاب شده است.
کد خبر: ۵۴۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶ - 06September 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مجاوران خورشید» روایت داستانی ۲۰ شهید دانشجو و طلبه سر سپرده به آستان ملکوتی حضرت رضا (ع) است که از سوی انتشارات آستان قدس رضوی راهی بازار کتاب شده است تا بازگوکننده بخشی از رشادت‌های جوانان دانشجو طلبه کشور در روزهای پرافتخار جنگ تحمیلی باشد.

انتشار خاطرات شهدای ۱۲ استان مختلف کشور

طرح انتشار مجموعه ۱۷جلدی «مجاوران خورشید» با همکاری به‌نشر و بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی در راستای الگوسازی برای قشر طلبه و دانشجو در سال ۱۳۹۵ کلید خورد.

در قالب این طرح ۲۰ تن از شهدای دانشگاه علوم اسلامی رضوی از سراسر کشور شناسایی شدند و با حضور در 12 استان و در جمع خانواده‌ها و دوستانشان، اطلاعات و خاطرات این شهدا جمع‌آوری شد که به تازگی ۱۱ عنوان کتاب جدید از این مجموعه، منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات به‌نشر با اشاره به انتشار ۱۱ عنوان کتاب خاطرات شهدای دانشگاه علوم اسلامی رضوی از تکمیل مجموعه ۱۷جلدی «مجاوران خورشید» خبر داد و اظهار داشت: در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دانشگاه علوم اسلامی رضوی حسب دستور تولیت فقید آستان قدس رضوی با تلفیقی از دروس دانشگاهی و دروس حوزوی پایه گذاری شد تا زمینه تربیت دانشمندان و عالمان علوم اسلامی فراهم شود، همزمان با آغازجنگ تحمیلی تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای ادای دین به نظام جمهوری اسلامی احساس تکلیف کردند و با ترک تحصیل در جبهه‌های دفاع حق علیه باطل حضور یافتند که تعدادی از آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

روایت داستانی ۲۰ شهید دانشجو و طلبه کتاب شد

به گفته سعیدی، در طول سال‌های بعد از جنگ تحمیلی هیچ یاد نامه‌ای از این شهدا منتشر نشده بود که با همت بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی و همکاری به‌نشر زمینه آماده سازی و انتشار مجموعه ۱۷ جلدی «مجاوران خورشید» فراهم شد.

مدیرعامل به‌نشر با اشاره به انتشار شش جلد کتاب «مجاوران خورشید» در سال ۱۳۹۸ تصریح کرد: کتاب‌های «چشم‌هایش را می‌شناختم» خاطرات شهید سید حسین عظیمی؛ «دیدن روی ماه» خاطرات شهید علی عباس حسین پور؛ «یکی از آن پنج نفر» خاطرات شهید محمدرضا اویسی ثانی؛ «ای کاش شهید می‌شدم» خاطرات شهید حشمت‌الله رضایی؛ «قرار بود نشانه نباشد» خاطرات شهید علیرضا نکونام؛ «باشد که نباشیم» خاطرات شهید نعمت‌الله پیغان به ترتیب در استان‌های تهران، لرستان(خرم آباد)، خراسان رضوی(نیشابور)،مازندران(محمودآباد)، اصفهان(گلپایگان) و سیستان و بلوچستان(زابل) به نویسندگی طیبه مزینانی از نویسندگان برجسته حوزه دفاع مقدس منتشر شد.

روایت داستانی۲۰ شهید دانشجو و طلبه سر سپرده به آستان حضرت رضا (ع)

به گفته مدیرعامل انتشارات به‌نشر، مجموعه«مجاوران خورشید» تنها به بیان وصیتنامه شهدا نپرداخته است؛ بلکه روایت داستانی از شهدای دانشگاه علوم اسلامی است که هم دربردارنده زندگی نامه شهدا و خاطراتی است که توسط خانواده‌های شهدا و برخی از دوستان و همرزمان آنان روایت شده است. این آثار همزمان با گشایش فروشگاه کتاب رضوی در قم رونمایی و مورد تقدیر تولیت معظم آستان قدس رضوی قرار گرفت.

روایت داستانی ۲۰ شهید دانشجو و طلبه کتاب شد

وی با تاکید براینکه هر یک از شهدای معرفی شده در «مجاوران خورشید» می‌تواند یک الگوی مثبت برای نوجوانان و جوانان باشد، اظهار کرد: مجموعه ۱۷ جلدی «مجاوران خورشید» روایتی داستانی ۲۰ تن از شهدای والا مقام طلبه و حوزوی دانشگاه علوم اسلامی رضوی است که به‌نشر افتخار انتشار آن را پیدا کرد. مطالعه این آثار برای قشر نوجوان و جوان جامعه، دانشجویان و طلبه‌های حوزه علمیه می‌تواند برای شناخت مسیر درست زندگی موثر باشد؛ چرا که این شهدا علاوه بر رشد و ارتقای علمی و فراگیری دروس حوزوی، در زمان جنگ تحمیلی، مهمترین تکلیف خود را دفاع و صیانت از خاک کشور دانستند و در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کردند.

به گفته سعیدی، «سهم من از این دنیا»، «با خاطراتت زنده‌ام»، «چهره‌های خاک آلود»، «برایم ماندنی نیست»، «به دلم برات شده»، «می‌روی و بر نمی‌گردی»، «یکسال و چهل روز»، «عاشق شدن آسان نیست»، «او از من دور میشود»، «باید زنده بمانی»، «وقت لبیک است» از جمله آثار تازه منتشر شده مجموعه مجاوران خورشید است که به روایت زندگی شهید شرف الدین قلی نژاد، رضا صباغی، محمد بذرافکن، علی اصغر حسین پور، سعید محمودیان عطاآبادی، محمد مرادی فرد، رضا مرادی زرمهری، علیرضا یزدی، محمد قاسم طالبی شورکی، حمید یعقوبی، سید مجتبی شربتی، بهبود نور علی، مهدی اثنی عشری، علی اصغر حسین‌پور و حسینعلی زارع بشلی می‌پردازد.

روایت به‌نشر از تجدید میثاق مجاوران خورشید

وی در پایان با اعلام آمادگی این انتشارات برای کار در حوزه آثار ارزش مدارانه، یادآور شد: مخاطب اصلی ما در مقاطع سنی مختلف از کودک و نوجوان تا بزرگسال، عموم مردم هستند و این انتشارات از هرگونه تولیداتی که در حوزه ادبیات دینی باشد، استقبال می‌کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها