معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

نقش مساجد در زمینه فناوری مغفول مانده است

«ستاری» در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید نگاه خلاقانه در حوزه دین و فرهنگ داشته باشیم، گفت: حوزه فناوری در مساجد مغفول مانده است.
کد خبر: ۵۴۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱ - 06September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز امروز (سه‌شنبه) در دیدار با «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اظهار داشت: در بازدیدی که از پارک علم و فناوری استان و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در آن داشتم، جوانان بسیار مستعد و خلاقی را دیدم که فعالیت‌هایشان باعث غرور ملی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری امسال به موضوع تولید دانش بنیان عنایت ویژه‌ای داشتند و به همین دلیل نیز در مدت سپری‌شده از سال جاری در این راستا پیشرفت‌های خوبی داشتیم.

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» با اشاره به توانمندی‌های خارق‌العاده شرکت‌های دانش بنیان در کمک به تولید ثروت و اشتغال‌زایی اضافه کرد: دانشگاه هم باید به این جوانان فعال در حوزه تولید دانش بنیان کمک و از طرح‌های دانش‌بنیان آن‌ها حمایت کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز کارهای بسیار خوبی در زمینه دانش بنیان و حمایت از شرکت‌های فناور انجام داده است، گفت: شهرک علوم و فناوری نیاز به گسترش و حمایت دارد و خوشبختانه استاندار محترم آذربایجان شرقی توجه ویژه به گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان دارند و پیگیر مشکلات آن‌ها هستند.

وی ادامه داد: از نمایندگان مجلس هم تشکر می‌کنیم که با تصویب قوانین و تسهیل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان به این شرکت‌ها برای رشد و شکوفایی بیش‌تر کمک می کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به حمایت دولت سیزدهم از شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: وزیر علوم هم به جد پیگیر مسایل دانش بنیان و مسائل شرکت‌های فعال در این حوزه راهبردی است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز در این دیدار با بیان اینکه باید نگاه خلاقانه در حوزه دین و فرهنگ داشته باشیم، گفت: حوزه فناوری در مساجد مغفول مانده است.

«ستاری» با بیان اینکه مساجد از قدیم خانه خلاقیت بود، افزود: مساجد پایگاه مردم هستند و می‌توانند به عنوان خانه خلاق فرهنگی و دینی عمل کنند و ما برای مساجد در زمینه فناوری نیز طرح و برنامه داریم.

وی ادامه داد: مساجد باید با طرح‌های خلاقانه و ایده‌‎های نوین جوانان را به سمت خود بکشاند و ما باید برای مسجد الگو سازی کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما باید برای تفریح و سرگرمی بچه ها نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم و این امر تنها می‌تواند در مسجد شکل بگیرند لذا در این راستا باید از شرکت‌های داخلی که کالاهای فرهنگی و بازی‌ها را طراحی و تولید می‌کنند، حمایت کنیم.

«ستاری» تجاری‌سازی را محصول عمده تفکر و ایده‌های نوین دانشگاه دانست و گفت: باید همین دیدگاه‌هایمان تجاری‌سازی شود و در زمینه دین و فرهنگ نیز نگاه خلاقیت داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها