نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

باید پاسداران تقویت فرهنگ «اربعین حسینی» باشیم

«محمدی لائینی» گفت: باید پاسداران خوبی برای ترویج و تقویت فرهنگ اربعین حسینی باشیم.
کد خبر: ۵۴۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱ - 08September 2022

شورای فرهنگ عمومی ظرفیت مغتنم برای پاسداری از «اربعین حسینی» استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان اینکه فرهنگ اربعین، خون بهای امام حسین علیه السلام و ۷۲تن از یاران باوفای آن حضرت است و باید پاسداران خوبی برای ترویج و تقویت این فرهنگ باشیم، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی یک فرصت و ظرفیت مغتنم برای پاسداری از فرهنگ اربعین حسینی است.

وی ضمن یادآوری قیام ۱۷شهریور افزود: هفدهم شهریور روزی است که قیام ملت شریف ایران بر علیه حکومت جبار طاغوت بوجود آمد و عده‌ای از مردم بی‌گناه توسط عوامل رژیم در میدان ژاله تهران به شهادت رسیدند که یادشان را گرامی می‌داریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران به اهمیت تشویق مردم به فرزند آوری تاکید کرد و خواستار برنامه ریزی برای تحقق این مهم ذیل شورای فرهنگ عمومی شد.

امام جمعه ساری ضمن قدردانی از تلاش‌های سپاه کربلا برای رفع معضل سگ گردانی در استان، گفت: متاسفانه صدا و سیما در برخی از برنامه‌ها ناخواسته مروج سگ گردانی است که باید مراقبت شود.

محمدی لائینی با بیان اینکه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان باید با سپاه کربلا نشست داشته باشد تا شاهد کاهش سگ گردانی در استان باشیم، افزود: شرعا خرید و فروش سگ حرام است و از ایجاد مراکز جدید فروش سگ جلوگیری شود و همچنین مراکز فعلی تعطیل شوند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه باید بررسی شود چرا نیرو‌ها در مرکز جذب شده و برای غرب استان بکارگیری شده‌اند، بیان داشت: باید فرهنگسازی شود تا فرزندان این مرز و بوم در همه شهر‌ها به حضور در سنگر تعلیم و تربیت به عنوان معلم اقبال نشان دهند.

محمدی لائینی با بیان اینکه کیفیت برخی از مدارس استان با چالش مواجه است، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مدیران مدارس به ارزش‌های والای اسلامی گرایش ندارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مازندران بر لزوم تشویق دانش آموزان برای حضور با حجاب به ویژه حجاب برتر در مدارس تاکید کرد و افزود: آشناسازی دانش آموزان با مسئله عفاف و حجاب باید در دستور کار کادر آموزشی مدارس باشد.

وی ضمن تحسین دانش آموزان استان برای کسب مدارج علمی در دانشگاه‌ها و المپیادها، خواستار بررسی تعداد حضور دانش آموختگان استان در دانشگاه‌های ممتاز کشور شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها