ادعای یک رسانه وابسته به ناتو؛

گسترش زرادخانه چین و برنامه هسته‌ای ایران در دستور کار ناتو قرار گرفت

گسترش سریع زرادخانه‌های اتمی چین، تداوم نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران و آزمایش‌های موشکی بی‌سابقه کره شمالی در دستورکار مقامات و کارشناسان قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۴۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲ - 09September 2022

گسترش زرادخانه چین و برنامه هسته‌ای ایران در دستور کار ناتو قرار گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جسیکا کاکس» مدیر سیاست اتمی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مجمع سالانه این نهاد، ادعا‌هایی را علیه ایران، روسیه و چین مطرح کرد.

به نوشته وبگاه ناتو، کاکس در مجمع سالانه سیاست اتمی این اتحاد نظامی اظهار داشت: «این مجمع در برهه‌ای حیاتی برای ناتو برگزار می‌شود که این اتحاد در حال واکنش به محیط امنیتی هستند که تغییراتی بنیادین را تجربه کرده است. ما باید با این محیط امنیتی تطابق پیدا کنیم».

وی در این مجمع دو روزه که از چهارشنبه شروع شده بود گفت: «ما با روسیه‌ای روبه‌رو هستیم که به طور فزاینده‌ای توانایی‌های اتمی خود را افزایش داده، تعهدات خود درباره کنترل تسلیحاتی را نقض کرده و در حال توسعه سامانه‌های موشکی جدید است».

مدیر سیاست اتمی ناتو بدون اشاره به مداخله این اتحاد نظامی در معادلات اوکراین مدعی شد که روسیه تهدیدات اتمی خطرناکی را در راستای جنگ با اوکراین مطرح کرده است. در این مجمع همچنین وضعیت نیروگاه اتمی «زاپوریژیا» در اوکراین نیز مورد بحث قرار گرفت.

وبگاه ناتو درباره دیگر موضوعات مورد بحث نوشت، گسترش سریع زرادخانه‌های اتمی چین، تداوم نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران و آزمایش‌های موشکی بی‌سابقه کره شمالی در دستورکار مقامات و کارشناسان قرار گرفتند.

اتهام‌زنی‌های این مجمع در حالی انجام می‌گیرد که اعضای ناتو اعلام کرده‌اند تا زمانی که تسلیحات اتمی در جهان وجود دارد، ناتو نیز «اتحادی اتمی» خواهد بود.

این اتحاد نظامی که بیش از شش هزار کلاهک اتمی در اختیار دارد، سیاست‌هایی برای «اشتراک اتمی» اتخاذ کرده که اجازه می‌دهد بمب‌های اتمی بین کشور‌های عضو رد و بدل شوند که ناقض قوانین منع گسترش تسلیحات اتمی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها