مروری بر وصیت‌نامه شهید «ابوالقاسمی»

شهید علی ابوالقاسمی در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «این جنگ برای ما دانشگاهی به تمام معناست، دانشگاهی که در آن جوانان باید راه و رسم آزاد زندگی کردن را از امام حسین (ع) بیاموزند.»
کد خبر: ۵۴۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵ - 10September 2022

مروری بر وصیت‌نامه شهید «ابوالقاسمی»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید «علی ابوالقاسمی» در سال ۱۳۴۴ در شهر خون و قیام، قم چشم به جهان گشود. وی پس از چندی مجاهدت در جبهه‌ها در تاریخ پنجم مهرماه ۱۳۶۰ در خرمشهر به شهادت رسید. گفتنی است، پیکر پاک و مطهر این شهید در مزار شیخان قم به خاک سپرده شده است.  

وصیت‌نامه شهید علی ابوالقاسمی

«بسمه تعالی

ربّنا افرغ علینا صبراً و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین / پروردگارا به ما صبر ببخش و قدم‌های ما را ثابت بدار و ما را بر قوم کافر پیروز گردان.

با سلام خدمت زعیم مجاهد و رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی و با درود بر تمامی شهیدان انقلاب اسلامی ایران. آری، جنگ است. جنگ ببین حق و باطل و جنگ بین اسلام و کفر، جنگ بین مظلوم و ظالم.

جنگی که در آن اسلام رویاروی با کفر است و این جبهه‌ها برای ما دانشگاهی به تمام معناست، دانشگاهی که در آن جوانان باید راه و رسم آزاد زندگی کردن را از امام حسین (ع) بیاموزند.

پدر و مادرم از این‌که در زندگی کوتاهم نتوانستم خدماتی را که برای من انجام داده‌­اید جبران کنم، از شما طلب عفو می‌کنم، اگر خداوند متعال مرا به درگاه خود قبول کرد و به افتخار شهادت نایل شدم، از شما و تمامی ملّت ایران می­‌خواهم که به وصیّت من عمل کنید.

وصیّت من این است که هر چه امام بزرگوارمان گفته، از جان و دل پذیرا باشید و از روحانیّت پشتیبانی کنید و بدانید که اگر از دستور‌های امام سرپیچی کنید، باید منتظر عذابی دردناک باشید.

بعد از شهادتم شیون و غوغا راه نیندازید و صبر داشته باشید که خداوند با صابرین است. مرا در قبرستان شیخان دفن کنید.

خداحافظ. بیست و سوم شهریور ۱۳۶۰ / علی ابوالقاسمی»

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار