عضو ائتلاف الفتح:

مشکلات عراق از طریق گفت‌وگوی مستقیم حل و فصل می‌شود، نه توئیتر!

علی الفتلاوی گفت: مشکلات از طریق گفت‌وگوی مستقیم حل و فصل می‌شود و نه از طریق اعلام مواضع در شبکه‌های اجتماعی و توئیت.
کد خبر: ۵۴۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶ - 12September 2022

عضو ائتلاف الفتح: مشکلات از طریق گفت‌وگوی مسقتیم حل و فصل می‌شود، نه توئیتربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، «علی الفتلاوی» از اعضای ائتلاف فتح عراق با تاکید بر ضرورت تکیه بر گفت‌وگو به عنوان راه حلی برای ایجاد تفاهم، اظهار داشت: مشکلات از طریق گفت‌وگوی مستقیم حل و فصل می‌شود و نه از طریق اعلام مواضع در شبکه های اجتماعی و توئیت.

الفتلاوی عنوان کرد: تفاهم درباره برگزاری انتخابات زود هنگام با گفت‌وگوهای رو در رو حاصل می‌شود و همه رهبران و شرکای سیاسی اتفاق نظر دارند که عراق دیگر تحمل شرایط بحرانی را ندارد، به همین علت باید برای تشکیل دولت و برگزاری انتخابات زود هنگام بر سر میز مذاکره نشست.

عضو ائتلاف الفتح افزود: همه به این نتیجه رسیده اند که تفاهم درباره برگزاری انتخابات زود هنگام و تشکیل دولت تنها با گفتگو حاصل می شود و طرف های شیعی، کُرد و سنی تاکید دارند که در شرایط فعلی نمی توان کشور را با توئیت اداره کرد، در نتیجه کسی که به دنبال گفت‌وگو است باید بر سر میز مذاکره بنشیند و با سایر طرف ها تفاهم کند.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر پس از مخالفت دادگاه عالی عراق با انحلال پارلمان، مواضع خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی اعلام می کند.

بر اساس این گزارش، دادگاه عالی فدرال عراق اخیراً درخواست جریان صدر برای انحلال پارلمان را رد کرده و تاکید نمود که این مساله فراتر از صلاحیت های تعیین شده در قانون اساسی درباره اختیارات این نهاد قضایی است. در این شرایط قاطبه جریان های سیاسی در عراق خواستار فعال شدن مجدد پارلمان و تشکیل دولت جدید برآمده از آن، هستند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار