دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

روایت شهید «ابوعلی» از باز شدن قفل زیارت اربعین + فیلم

شهید مرتضی عطائی در فیلمی خاطره زیارت اربعین و ماندنش پشت مرز‌های عراق را روایت کرده است.
کد خبر: ۵۴۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۹ - 14September 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «مرتضی عطایی» با نام جهادی «ابوعلی» از فرماندهان لشکر فاطمیون و جانشین گردان عمار این لشکر بود که در روز ۲۱ شهریورماه سال ۹۵ مصادف با روز عرفه در منطقه لاذقیه به دوستان شهیدش پیوست. شهید عطایی متولد سال ۱۳۵۵ و اهل مشهد بود که با عنوان نیروی افغانستانی وارد لشکر فاطمیون شد. حضورش در درگیری تل قرین، خان‌طومان، دیرالعدس، بصرالحریر با مجروحیت‌هایی برای او همراه بود.

روایت شهید ابوعلی از کلید باز شدن قفل زیارت اربعین+ فیلم

او از همان کانالی به سوریه رفت که در آن زمان بسیاری از رزمندگان مشهدی برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) می‌رفتند. وقتی برای اولین بار با شناسنامه ایرانی جهت ثبت نام برای حضور در سوریه اقدام کرد به او اجازه اعزام ندادند از این رو تلاش کرد به عنوان نیروی افغانستانی وارد فاطمیون شود. در اعزام اولش با سید ابراهیم (شهید مصطفی صدرزاده) آشنا شد و مدتی بعد جانشین او در گردان فاطمیون شد.

او در خاطره‌ای به یکی از سفر‌های زیارتی خود در اربعین حسینی اشاره کرد که در گرمای طاقت فرسا چند روزی پشت مرز‌های بسته مانده بودند روایت کرده و گفته است: «تیرماه قصد رفتن به کربلا را داشتیم که پشت مرز‌ها ماندیم، با زن و بچه بودیم و همه این سختی را از چشم من که مدیر کاروان بودند می‌دیدند. خیلی دلم شکست، روز چهارم بود، رو کردم به حرم حضرت سیدالشهدا اشک چشمم می‌آمد و می‌گفتم تو که آخر گره رو وا می‌کنی پس چرا امروزو فردا می‌کنی.»

در ادامه فیلم این روایت را می‌بینید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها