حکایت موکبی که اهالی روستا را بیمه امام حسین (ع) کرده است

مسئول موکب حضرت «قمربنی هاشم (ع)» در روستای پل شکسته شهرستان اسدآباد گفت: قبل از برگزاری این موکب اتفاقات زیادی در روستا می‌افتاد؛ اما چند سال است به دلیل گرد و خاکی که زوار امام حسین با خود می‌آورند، روستای ما را بیمه کرده‌اند.
کد خبر: ۵۴۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷ - 13September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، پیاده روی عظیم اربعین یکی از از مهمترین ارکان شیعه است، تا جایی که امام حسن عسکری (ع) آن را از نشانه‌های مومنان می‌داند.

مردم ایران اسلامی همزمان با مسلمانان سایر کشورها با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی راهی کربلا می‌شوند، شهرستان اسدآباد یکی از محل‌های عبور زائرین حسینی است، به همین منظور جهت خدمات دهی به زوار موکب‌هایی در این مکان مستقر است، یکی از آن‌ها موکب حضرت «قمربنی هاشم (ع)» واقع در روستای پل شکسته شهرستان اسدآباد است. جهت آشنایی از نوع فعالیت این موکب با مسئول آن مصاحبه‌ای صورت گرفت.

علی محمد عنایتی مسئول موکب حضرت «قمربنی هاشم (ع)» در روستای پل شکسته شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۶ این موکب در روستای پل شکسته شهرستان اسدآباد راه اندازی شده و ما هر سال اربعین، میزبان زائرین اباعبدالله الحسین (ع) در راه برگشت هستیم.

حکایت موکبی که اهالی روستا را بیمه امام حسین (ع) کرده است

وی با بیان اینکه ۲۷ برادر و ۱۵ خواهر در این موکب فعالیت می‌کنند، افزود: این افراد را در تیم‌های مختلف همچون تیم امنیت و پخش غذا تقسیم بندی کرده‌ایم و در ساعات مخصوص ۸ نفر از افراد فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه این موکب در مسیر همدان به کرمانشاه قرار گرفته‌ و تردد در این مسیر در شب‌ها سخت است، افزود: به همین منظور به دلیل خطرناک بودن مسیر سعی کردیم به ۷۰۰ نفر در شب اسکان دهیم.

حکایت موکبی که اهالی روستا را بیمه امام حسین (ع) کرده است

عنایتی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این موکب گفت: امسال آشپزخانه جدایی در نظر گرفته شده که کاملا استریل و ورود افراد متفرقه به آن ممنوع است و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و لباس‌های مخصوص در حال پخش غذا و خدمت رسانی به زوار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تامین بودجه این موکب مردمی است و کل اهالی روستای پل شکسته در این امر دخیل و میزبان زائران اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

عنایتی به برکات معنوی این موکب اشاره کرد و گفت: قبل از برگزاری این موکب اتفاقات زیادی در روستا می‌افتاد؛ به خصوص شاهد مرگ و میر و از دست دادن جوانان روستا بودیم، اما چند سال است به دلیل گرد و خاکی که زوار امام حسین با خود می‌آورند، روستای ما را بیمه کرده‌اند و ما دیگر حادثه‌ای خاص در روستا ندیده‌ایم.

حکایت موکبی که اهالی روستا را بیمه امام حسین (ع) کرده است

حکایت موکبی که اهالی روستا را بیمه امام حسین (ع) کرده است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار