رئیس‌جمهور وارد سمرقند شد

رئیس‌جمهور که در راس هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان به ازبکستان سفر کرده است، در بدو ورود مورد استقبال نخست وزیر این کشور قرار گرفت.
کد خبر: ۵۴۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ - 14September 2022

رئیس‌جمهور وارد سمرقند شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» که به دعوت رسمی همتای ازبکستانی خود و به منظور دیدار رسمی دوجانبه و نیز شرکت در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، به ازبکستان سفر کرده است، با استقبال نخست وزیر ازبکستان، «ابراهیم عبدالرحمان اف» وزیر نوآوری، «فاضل اف» معاون وزیر امور خارجه، استاندار سمرقند، سفیر و جمعی از اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند، وارد فرودگاه شهر تاریخی سمرقند شد.

قرار است مراسم استقبال رسمی از وی توسط «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان تا ساعتی دیگر در مجموعه راه ابریشم شهر سمرقند برگزار شود.

سفر رئیس جمهور به ازبکستان پس از وقفه‌ای ۲۰ ساله از آخرین سفر یکی از رؤسای جمهور کشورمان به این کشور صورت می‌گیرد.

از برنامه‌های امروز رئیس جمهور در این سفر سه روزه، انجام مراسم استقبال رسمی از سوی رئیس جمهور ازبکستان، برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه، امضای چند سند همکاری میان مقامات دو کشور در حضور رؤسای جمهور و برگزاری دیدار «رئیسی» و «میرضیایف» خواهد بود.

رئیسی در این سفر، همچنین ضمن شرکت و سخنرانی در بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در این اجلاس نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

انتهای پیام‌/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار