معاون عملیات نزاجا به دفاع‌پرس خبر داد؛

افزایش چشمگیر برد و دقت موشک‌های هوانیروز

امیر سرتیپ دوم «چشک» از افزایش چشمگیر برد و دقت موشک‌های هوانیروز ارتش خبر داد.
کد خبر: ۵۴۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۸ - 19September 2022

افزایش چشمگیر برد و دقت موشک‌های هوانیروزامیر سرتیپ دوم «کریم چشک» معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به توانمندی‌های رزمی هوانیروز در زمینه هلی‌برن و تیراندازی شبانه، اظهار داشت: در جریان رزمایش اخیر نیروی زمینی ارتش (رزماش اقتدار ۱۴۰۱) برای نخستین بار حجم گسترده‌ای از بالگرد‌های تهاجمی و رزمی عملیات هلی‌برن و تاخت شبانه را با موفقیت اجرا کردند.

امیر چشک افزود: تمامی یگان‌های حاضر در این رزم شبانه از تسلیحات و تجهیزات متناسب با افزایش برد عملیاتی در شب استفاده کردند که غالب این تجهیزات و تسلیحات بومی و ارتقایافته توسط متخصصان داخلی ارتش و صنعت دفاعی است.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با اشاره به افزایش قابل ملاحظه برد موشک‌های هوانیروز گفت: بالگرد‌های شکاری هوانیروز به موشک‌های هوشمند با قابلیت «شلیک کن، فراموش‌کن» مجهز شده‌اند.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین موشک‌های هوا به زمین هوانیروز، نوع ارتقایافته موشک «شفق» است که در رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نزاجا در عملیات شبانه مورد ارزیابی قرار گرفت و با کمترین ضریب خطا اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار داد.

امیر چشک ادامه داد: موشک ارتقایافته شفق نسبت به گذشته از برد سه برابری برخوردار شده و قابلیت انهدام اهداف دوردست در شب را دارد.

معاون عملیات نزاجا خاطرنشان کرد: از دیگر دستاورد‌های هوانیروز بهره‌گیری از سامانه‌های خودحفاظتی بالگرد‌هاست که در رزمایش اخیر نیز مورد تست و ارزیابی میدانی قرار گرفت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار