پیام آیت الله مکارم شیرازی به سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی :

اجلاسیه، صدقه جاریه ای است که جان انسان را شستشو و بذر شجاعت را به بار می نشاند

آیت الله مکارم شیرازی درپیامی به سیزدهمین اجلاسیه پیرغلامان در شیراز اظهار داشت: اجلاسیه، صدقه جاریه ای است که جان انسان را شستشو و بذر شجاعت را به بار می نشاند.
کد خبر: ۵۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ - 08October 2015

اجلاسیه، صدقه جاریه ای است که جان انسان را شستشو و بذر شجاعت را به بار می نشاند

به گزارش دفاع پرس از شیراز، صبح امروز سیزدهمین اجلاسیه بینالمللی پیرغلامان حسینی با حضور نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس و مسئولان شیراز و شرکت 724 مداح داخلی و 34 ذاکر خارجی در تالار حافظ شیراز آغاز بهکار کرد.

آیتاللهالعظمی ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان به سیزدهمین اجلاس بینالمللی پیرغلامان حسینی که طی روزهای 14 تا 16 مهرماه جاری در شیراز برگزار میشود، پیامی صادر کرد که در آیین آغازین اجلاس در شیراز قرائت شد. در این پیام آمده است: "هرچه از عمر قیامت عاشورا میگذرد بر هیبت و عظمت آن افزوده شده و یاد و خاطره شهدای این قیام در قلب ما سرزندهتر میشود. این قیام سرمشقی است برای آزادمردانی که از بذل جان در راه احیای ارزشهای الهی دریغ نمیکنند و در مقابل طغیان ظالمان و گردنکشان سدی محکم و استوارند.

همین امر سبب شده است تا ظالمان و کوردلان عالم به خیال خام خود ریشهها و واقعیات این قیام بینظیر را نشانه گرفته و هر ساله با تکرار شبهاتی که دیگر نخنما شدهاند آن را تضعیف کنند. هرچند دشمنان در غالب کتابها، مقالات و شبکههای ماهوارهای و فضای سایبری اندیشه قیام سرور و سالار شهیدان را نشانه گرفتهاند، اما با این حال هر ساله عزاداری امام حسین(ع) با شور و قوت مضاعفی برپا میشود.

ذکر هنرمند مناقب ائمه معصومین(ع) و تعمیق معارف علوی از سوی مداحان اهل بیت(ع) و پیرغلامان حسینی در این راه بسیار با ارزش و ستودنی است.

از طرفی باید اذعان کرد که مداحی، رسانهای پر نفوذ و پایدار است که پیام حماسه حسینی را که پیام مقاومت در برابر تهدیدها و فشارهای استکبار است عالمگیر میکند. پایمردی و مقاومتی که ملت قهرمان ایران ثمره پیروزی آن را در هشت سال دفاع مقدس در سایه خودباوری و ایمان به امدادهای الهی به دست آورد.

سیزدهمین اجلاس بینالمللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که با همت قابل تقدیر رسانه ملی هر ساله برگزار میشود و اجلاس امسال آن در استان فارس برگزار میشود، صدقه جاریهای است که جان انسانها را با زلال اشک بر مصائب اباعبداللهالحسین(ع) و اهل بیت رسولالله(ص) شستوشو میدهد و بذر شجاعت، شهامت و قیامت الهی را در عرصه عالم به بار مینشاند. این است رمز پایداری و ماندگاری اسلام عزیز و به راستی همین قیام است که اسلام را در جهان گسترش میدهد.

این اجلاسیه که امسال هوشمندانه شعارش با توجه به موضوع امنیت ملی وحدت امت اسلامی و بحث تکفیریها و وجود علمههای حبیث داعش در منطقه (پیرغلامان حسینی منادیان وحدت امت اسلامی) انتخاب شده است و در شهرستان ولایی لارستان که مهد اخوت اسلامی شیعه و سنی است آغاز و در سومین حرم اهل بیت(ع) ادامه و خاتمه مییابد و در آن پیرغلامان حسینی از 19 کشور جهان شرف حضور دارند و در جوار بارگاه ملکوتی امین ولایت احمدبن موسی الکاظم ندای شرف و وجدان و انسان و آزادگی را سر میدهند، محفلی عرشی و رحمانی است که اثرات برگزاری آن در آستانه ماه محرم با استعانت از درگاه باری تعالی در جان شیفتگان و سینهچاکان حسینی مضاعف و نام همه دست اندرکارن و برگزارکنندگان آن ان شاءالله در دفتر اباعبداللهالحسین(ع) ثبت و ضبط خواهد شد و همگی از عنایات خاصه آن حضرت مستفیض خواهیم شد."

همچنین در ادامه اولین روز اجلاسه سیزدهمین پیرغلامان اباعبدالله(ع) در شیراز، از 20 مستندساز رادیو و تلویزیون این حوزه بهعنوان برگزیدگان این اجلاس تقدیر شد.

960به گزارش دفاع پرس، در اولین شب اجلاسیه، پیرغلام حسینی شرکتکننده در سیزدهمین اجلاس بینالمللی پیرغلامان حسینی از نقاط مختلف به زیارت دستهجمعی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شرفیاب شدند.

در حاشیه حضور این پیرغلامان از دو آئین سنتی سوگواری استان فارس شامل سینهزنی قطاری شیراز و همچنین آیین چک چکوی استهبان رونمایی شد.

معاون فرهنگی و هنری سیزدهمین اجلاس بینالمللی پیرغلامان حسینی در حاشیه اولین روز اجلاسیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اجلاس در حقیقت یک رخداد فرهنگی، گردشگری و زیارتی است که میتواند به تقویت ظرفیتهای مختلف شیراز کمک میکند.

علی نیری افزود: اجلاسیههایی که تاکنون برگزار شده است، کمتر رنگ و بوی هنر داشتهاند در حای که  تصور هنرمندان به ترویج و معرفی بیش از پیش فرهنگ عاشورایی کمک شایانی میکند ضمن اینکه تمام هنرمندان این شهر نیز علاقه فراوانی به اهل بیت(ع) دارند.

وی از رونمایی 12 میراث معنوی استان فارس در حاشیه این اجلاس خبر داد و گفت: آیین چک چکوی استهبان، سینهزنی قطاری شیراز، عزاداری عمه کبار (کوار) خرمبید، خیمه برافراشته زرقان، سینهزنی در لارستان، تعزیه در خرم بید، شیراز، کازرون، سروستان، چهارچوب گردانی استهبان یا نخل گردانی، عزاداری عاشورای دوان کازرون، تعزیه صحرارود فسا از جمله  این آئین هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها