مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

موزه دفاع مقدس فارس در خدمت سند مهندسی فرهنگی استان است

سردار «کوشکی جهرمی» گفت: در راستای اجرای بخشی از سند مهندسی فرهنگی استان و مقابله با عملیات رسانه‌ای دشمن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس آماده پذیرش و اجرای اردوهای فرهنگی ویژه نوجوانان، جوانان و خانواده‌های کارکنان ادارات و دستگاهها است.
کد خبر: ۵۴۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶ - 18September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز 27 شهریور در جلسه شورای اداری استان در موزه دفاع مقدس فارس که با حضور آیت الله «لطف الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس، «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس و جمعی از معاونین استاندار، فرمانداران شهرستانها و مدیران کل ادارات و برخی نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: در راستای اجرای بخشی از سند مهندسی فرهنگی استان و مقابله با عملیات رسانه‌ای دشمن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس آماده پذیرش و اجرای اردوهای فرهنگی ویژه نوجوانان، جوانان و خانواده‌های کارکنان ادارات و دستگاهها است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس ابتدا بیان کرد: اینکه در کشور موزه‌های دفاع مقدس به عنوان مراکز فرهنگسازی گسترش یافته به برکت منویات رهبرمعظم انقلاب و تاکیدی بود که بر اهمیت موزه‌های دفاع مقدس داشتند.

سردار کوشکی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس فارس از سال 77 پایه‌ریزی شد و به مرور تجهیز شد خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال 1402 مجموعه موزه دفاع مقدس فارس به عنوان یک مکان فرهنگی فاخر تکمیل شود تا با زبان و بیانی نو و ادبیاتی بروز به مدد تکنولوژیهای جدید، راوی بخشی از رشادتها و از جان گذشتگی‌های رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس باشد.

این پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فارس را پیشرو و در قله دانستند افزود: به عنوان یک استان فارسی به خودم می‌بالم که خادم استانی هستم که رهبر معظم انقلاب آن را اینگونه توصیف کرده است.

سردار کوشکی جهرمی افزود: فارس از این حیث که مأمن 15 هزار شهید دفاع مقدس است رتبه سوم کشور، از این جهت که مهد 276 هزار رزمنده دفاع مقدس است رتبه سوم کشور، از این باب که سرای 42 هزار جانباز جنگ تحمیلی است رتبه دوم کشور، به جهت حضور دو هزار و 200 آزاده گرانقدر رتبه هفتم و از این جهت که آرامگاه ابدی 385 شهید گمنام در 140 نقطه شیراز است رتبه سوم کشور را دارد و از نظر تمام معیارها از شاخص و میانگین کشوری بالاتر است.

مدیر موزه دفاع مقدس فارس در خصوص این مرکز نیز گفت: موزه دفاع مقدس فارس دارای یک ساختمان گالری اصلی و جدید است که دور آن با 42 هزار پلاک مزین به نام و مشخصات شهدا و جانبازان استان زینت داده شده و ساختمان آن توسط هنرمندان در حال هنرآرایی است و در نوع خود به عنوان یک المان بی نظیر است و در کل این موزه نیز 70 طرح و سوژه دفاع مقدسی وجود دارد و سوم خرداد 1402 اقتتاح می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های استانی هفته دفاع مقدس نیز گفت: 15 هزار برنامه برای این ایام در استان فارس پیش بینی شده که حدود 12 هزار مورد آن را پایگاههای مقاومت شهرستانها انجام می‌دهند.

سردار کوشکی افزود: مهمترین محورهای این هفته نیز رونمایی از 8 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، جهاد تبیین با محوریت دفاع مقدس، رزمایش فرهنگی تربیتی در حضور والدین شهدا یا همان سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، تکریم 100 هزار ایثارگر و پیشکسوت دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه و یادواره شهدا و نمایش میدانی، تبلیغات و فضاسازی محیطی و دعوت  همه دستگاهها از پیشکسوتان جهت تجلیل از آنها است که برای تجلیل از پیشکسوتان، استاندار محترم مبلغ 2 میلیارد اعتبار قرارداده که بین شهرستانها توزیع می‌شود.

در پایان این نشست مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس خاطرنشان کرد: در راستای اجرای بخشی از سند مهندسی فرهنگی استان و مقابله با عملیات رسانه‌ای دشمن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آماده پذیرش و اجرای اردوهای فرهنگی ویژه نوجوانان، جوانان و خانواده‌های کارکنان ادارات و دستگاهها است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها