اقدامات ائتلاف سعودی علیه ملت یمن جنایت جنگی است

سخنگوی وزارت حقوق بشر یمن گفت: جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی - آمریکایی علیه شهروندان یمنی در حد جنایت جنگی است.
کد خبر: ۵۴۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ - 19September 2022

اقدامات ائتلاف سعودی علیه ملت یمن جنایت جنگی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، «طلعت الشرجی» سخنگوی وزارت حقوق بشر یمن با تاکید بر اینکه جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی - آمریکایی علیه شهروندان یمنی در حد جنایت جنگی است، درباره ادامه و تشدید تجاوز این ائتلاف هشدار داد.

الشرجی در سخنانی، اظهار داشت: تداوم تجاوزات در یمن، ارتکاب انواع جنایت از قتل عمد غیر نظامیان تا تخریب زیر ساخت ها، استفاده از سلاح‌های ممنوعه، تحمیل محاصره و مانع تراشی در برابر ورود کالا‌های اساسی و کمک‌های انسانی، اقداماتی در حد جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت است.

سخنگوی وزارت حقوق بشر یمن تصریح کرد: سکوت جامعه بین‌الملل و عدم مداخله برای توقف تجاوز علیه یمن، لغو محاصره و عدم وجود ساز و کاری برای پاسخگو کردن در قبال جنایت‌های ارتکابی منجر به افزایش جنایت علیه غیر نظامیان در یمن و تشدید اوضاع انسانی در این کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان ملل از وقوع بدترین فاجعه انسانی در قرن حاضر آگاهی دارد، تاکید کرد: سکوت جامعه بین‌الملل و سازمان ملل باعث فرار ائتلاف متجاوز از مجازات و تشویق آن به ارتکاب جنایت‌های بیشتر می‌شود علیه شهروندان یمنی می‌شود.

عربستان سعودی ار فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آن‌ها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تأسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار