ائتلاف متجاوز سعودی ۱۸۸ بار آتش‌بس را در یمن نقض کرد

منابع یمنی اعلام کردند که ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش تنها در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۸۸ مرتبه آتش بس نظامی و بشردوستانه در یمن را نقض کرده‌اند.
کد خبر: ۵۴۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ - 12September 2022

ائتلاف متجاوز سعودی ۱۸۸ بار آتش‌بس را در یمن نقض کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه المسیره، منابع یمنی اعلام کردند که ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش تنها در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۸۸ مرتبه آتش بس نظامی و بشردوستانه در یمن را نقض کرده اند.

موارد نقض آتش بس شامل پرواز هواپیما‌های شناسایی و پهپاد‌های تهاجمی، عملیات توپخانه‌ای و تیراندازی بوده که در استان‌های مختلف یمن از جمله مأرب، تعز، حجه، الجوف، صعده، الحدیده، ضالع، البیضاء و دیگر مناطق مرزی در این کشور رخ داده است.

نقض آتش بس از سوی ائتلاف متجاوز سعودی در شرایطی ادامه دارد که محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد یمنی روز گذشته در سخنانی چهار شرط برای تمدید آتش بس تعیین کرده بود. وی اجرای صحیح بند‌های توافق آتش بس، برچیده شدن محاصره یمن، توقف تجاوزات از سوی ائتلاف متجاوز سعودی و پرداخت حقوق کارکنان دولتی را به عنوان چهار شرط صنعاء برای تمدید آتش بس اعلام کرده بود.

عربستان سعودی ار فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آن‌ها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تأسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها