پیام مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

دفاع مقدس، طلیعه جاودانه غرور ملی است

سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» به مناسبت هفته دفاع مقدس پیام تبریکی صادر کرد.
کد خبر: ۵۴۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶ - 20September 2022

دفاع مقدس، طلیعه جاودانه غرور ملی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس پیام تبریکی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

دفاع مقدس، نام‏ آشناترین واژه در قاموس حماسه‌های عزت‌آفرین ایران اسلامی است که زیباترین فصل این حماسه، خالقان آن هستند که با وحدت و با رهبری داهیانه حضرت امام خمینی (ره) و با رشادت‌ها و از جان گذشتگی، باعث احیای یک مکتب سازنده و نهضتی آرمانگرا و ایدئولوژی جهان شمول شدند و این مکتب با رهنمودهای مقام معظم رهبری (حفظه الله) تا ظهور منجی عالم بشریت ادامه دارد و همواره بر پیشانی تاریخ خواهد درخشید.

هشت سال دفاع مقدس، حکایت از دوران طلایی و پر افتخار ملتی دارد که صبر، عزت، وحدت و همدلی را پیشه خود نموده و با الهام گرفتن از فرهنگ سرخ عاشورایی شعار ظلم ستیزی را سر لوحه انقلاب اسلامی  قرار دادند.

دفاع مقدس، طلیعه جاودانه غرور ملی است؛ هنگامه اتحاد و همبستگی ملی مردم در دفاع از شریعت اسلام و مرزهای سرزمینی است که با نثار خون پاک فرزندان این مرز و بوم و ایثار و مجاهدت های مثال زدنی آنها جاودانه شد.

این هفته در واقع نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از حریم این سرزمین است. روزهایی که ذره ذره خاک میهن اسلامیمان، سربلندی ملتی را شهادت می‌دهد که سرافرازانه در مقابل دنیای کفر و استکبار، ایستادگی نموده و بر بلندای قله‌ی افتخار، بیرق آزادگی را به اهتزاز در آوردند.

و اما یادی کنیم از حماسه‌ی رزم جانانه غیور مردان لرستانی در دوران دفاع مقدس که در جای جای صحنه‌های نبرد ممتاز و بی‌بدیل است. این نقش ارزشمند مبتنی بر ایمان صادقانه، صفای باطن، شجاعت کم‌نظیر و عشق دیرینه ای است که نسبت به اسلام ناب محمدی (ص) در دل دلاور مردان و شیر زنان  این دیار موج می‌زند و هر جا مصالح دینی و ملی ایجاب کند به مثابه‌ی سرمایه‌ای گرانقدر به میدان می‌آیند و خالق حماسه های غرور آفرین می شوند.

بی‌شک هفته بزرگداشت دفاع مقدس که به فرموده مقام معظم رهبری «اوج افتخارات ملت ایران است» فرصت ارزشمند و مغتنمی است تا ملت سرافراز و غیور ایران اسلامی بار دیگر با مرور خاطرات و حماسه های سرداران دلیر خود در جبهه های حق علیه باطل، ضمن تجدید میثاق با آرمان های شهدا، از رزمندگان، ایثارگران و یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی، تجلیل و تکریم نمایند.

پايان هشت سال دفاع مقدّس، همچون پايان عاشورا، تمام شدن و توقّف راه نبود، بلكه پس از آن، ايمانی كه محصول خلوص و فداكاری رزمندگان بود، هوشيار، تحرّک و بيداری‎های بزرگی را رقم زد كه نه تنها تضمين سلامت جامعه، كه الهام بخش مبارزات در گوشه و كنار جهان شد. تأثير اين ايثار و خلوص در مدافعان حرم، مدافعان امنیت و مدافعان سلامت تبلور یافت.

‌و حال تبیین نقش و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌تواند گره گشای تحقق جامعه انسانی و الهی و حرکت در مسیر تمدن اسلامی باشد و از آفت تحریف مصون بماند. زیرا نشر ارزش‌های معنوی و اخلاقی با رایحه ی خون شهیدان تاثیر به سزایی در اخلاق جوانان داشته و امید و انگیزه برای مبارزه با جبهه کفر در وجود آنان شعله ور می‌شود.

اینجانب فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را به همه ملت شهید‌پرور ایران اسلامی، علی الخصوص مردم همیشه در صحنه، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و خانواده معزز شهدا‌ استان  لرستان، تبریک عرض کرده و از خداوند متعال سر بلندی ایران اسلامی را تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) و در پرتو منویات مقام معظم رهبری مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار