در آستانه هفته دفاع مقدس؛

مستند «خرمشهر جمعیت ۸۰ میلیون نفر» از شبکه ۵ سیما پخش می‌شود

مستند «خرمشهر جمعیت ۸۰ میلیون نفر» به کارگردانی مینو خانی و تهیه کنندگی سید جمال نحوی در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس امروز از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.
کد خبر: ۵۴۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ - 20September 2022

وبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مستند «خرمشهر جمعیت ۸۰ میلیون نفر» به بررسی و معرفی آثار ادبی و هنری مربوط به دفاع مقدس در خرمشهر می‌پردازد و درباره این موضوع نیز با تنی چند از هنرمندان و نویسندگان آثار‌های مختلف گفتگو کرده است.

این مستند به کارگردانی مینو خانی و تهیه کنندگی سید جمال نحوی در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس امروز سه‌شنبه ۲۹ شهریور ساعت ۲۱:۵۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

«مینو خانی» کارگردان «خرمشهر جمعیت ۸۰ میلیون نفر» درباره ساخت این مستند اظهار داشت: اساسا خرمشهر و جنگ در این شهر، نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است. از این رو آزادسازی خرمشهر روزی مهمی برای کشور ما محسوب می‌شود.

خانی ادامه داد: در این برنامه با پرهیز از بازپخش تصاویر و ویدیو‌های مستند و تکراری از روز‌های جنگ در خرمشهر، تلاش کردیم به فرامتن جنگ، یعنی آثار ادبی و هنری با موضوع خرمشهر بپردازیم.

کارگردان مستند «خرمشهر جمعیت ۸۰ میلیون نفر» در ادامه با اشاره به انتخاب نام این مستند گفت: «خرمشهر جمعیت ۸۰ میلیون نفر» با الهام از پلاکاردی که شهید بهروز مرادی، همزرم شهید محمد جهان آرا بعد از آزادسازی خرمشهر در ورودی شهر نوشت «خرمشهر ۳۶ میلیون نفر» انتخاب شد.

خانی ادامه داد: آن روز بهروز مرادی با حسی سرشار از میهن‌پرستی این پلاکارد را نوشت و خواست بگوید که همه ایران پشت خرمشهر است و امروز ما نیز در چهل و دومین سالروز دفاع مقدس، برای این مستند عنوان «خرمشهر جمعیت ۸۰ میلیون نفر» را انتخاب کردیم تا بگوییم بازتاب جنگ در خرمشهر به خوبی در آثار هنری و ادبی نمایان است و نشانگر این است که همه کشور پشت خرمشهر هستند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار