تبعیض و خشونت ساختاری علیه سیاه‌پوستان در انگلیس

اقلیت‌‎های رنگین‌پوست در انگلیس هدف تبعیض و خشونت ساختاری هستند.
کد خبر: ۵۴۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ - 20September 2022

تبعیض و خشونت ساختاری علیه سیاه‌پوستان در انگلیس

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، اخیرا یک شهروند سیاه‌پوست انگلیسی توسط پلیس این کشور به قتل رسید و این امر بار دیگر موجب بالا گرفتن انتقادات شد.

صد‌ها نفر در خارج از اداره پلیس لندن خواستار اجرای عدالت برای «کریس کابا»، یک مرد سیاه‎پوست که از سوی پلیس لندن با شلیک گلوله کشته شد، تجمع کردند.

به گزارش «الجزیره»، یکی از مقامات جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» در انگلیس، در این باره می‎گوید «با هر مرگ، غم و اندوه جمعی جامعه ما بیشتر می‌شود، سیاه‌پوستان در سراسر انگلیس در این فکر هستند که نفر بعدی کیست؟ و چگونه می‌توان به عدالت و پاسخگویی دست یافت؟»

بر اساس آمار‌های رسمی، سیاه‌پوستان به مراتب بیشتر از هر گروه قومی دیگری توسط پلیس متوقف و مورد بازرسی قرار می‎گیرند در حالی که افراد ۱۶ تا ۲۴ ساله کمترین میزان اعتماد را به خدمات پلیس محلی خود دارند.

نیروی پلیس ملی انگلیس ۹۳ درصد سفیدپوست است، در حالی که افسران سیاه پوست ۱.۳ درصد را تشکیل می‌دهند؛ در مقایسه، ۸۶ درصد از جمعیت انگلیس سفیدپوست و ۳.۳ درصد سیاه‌پوست هستند.

مقام جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» در انگلیس می‎گوید «احتمال مرگ ما در تماس پلیس یا به دنبال آن دو برابر بیشتر است؛ ما چندین دهه شواهد داریم مبنی بر اینکه پلیس و سیستم عدالت کیفری در مورد نژادپرستی نهادی مجرم هستند.»

مدیر یک مجله اینترنتی برای زنان سیاه‌پوست، می‎‌گوید «انگلیس در قبال مرگ کریس کابا عملا سکوت کرده و این اقدام درست نیست.»

یک شهروند سیاه‌پوست انگلیسی با اشاره به میراث استثمار سیاه‌پوستان، میراث وحشیانه تجارت برده انگلیس و امپراتوری این کشور را توصیف می‌کند که سلطنت را به نماد برتری سفیدپوستان تبدیل می‎‌کند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار