پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت هرمزگان تجلیل شدند

همزمان با مراسم ملی تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر ایران اسلامی، از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در هرمزگان تجلیل شد.
کد خبر: ۵۴۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ - 21September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس امروز همزمان با مراسم ملی این روز و در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس در مرکز هرمزگان و با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و فرماندهان عالی نظامی و انتظامی و مسؤولان سیاسی برگزار شد.

حجت‌الاسلام «محمد عبادی‌زاده» نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در  این آیین، با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی است تا بتوانیم گوشه‌هایی از برگ زرین خاطرات آن دوران را مرور کنیم، اظهار داشت: بی‌شک امروز بیش از گذشته نیاز داریم با برنامه‌ها و فرصت‌هایی که ایجاد می‌کنیم ارتباط این نسل را با نسل طلایی دوران دفاع مقدس بیشتر کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه امروز در جنگ روایت‌ها هستیم، گفت: دشمن از انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع حریم حرم و از همه مقاومت‌ها، ارزش‌ها و ایثارگری‌ها آن گونه که خودش می‌خواهد برای نسلی روایت می‌کند که از آن دوران فاصله زمانی دارند.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه شما وارثان دفاع مقدس هستید و باید روایت‌گری و تبیین کنید، بیان کرد: روایت‌گری بزرگترین مأموریت ما و همه پیشکسوتانی است که در عرصه جهاد و شهادت پیش گام بودند، چرا که رهبری امروز عرصه جدیدی از جهاد تبیین را به روی ما باز کردند. 

«مهدی دوستی» استاندار هرمزگان در این مراسم در سخنانی با برشمردن ابعاد مختلف فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مدیون دلاورمردی‌های رزمندگان و ایثارگرانی هستیم که از جان و مال خویش گذشتند و در این میدان قدم گذاردند.

وی با اشاره به 1500 شهید استان هرمزگان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: هرمزگان در مقاطع مهم دفاع مقدس نقشی کلیدی خلق کرد و سرداران شهید این استان و خاطرات و ویژگی‌های آنان گواه بر این مسأله است.

وی از پیشکسوتان جهاد و شهادت خواست تا خاطرات ارزنده دفاع مقدس را برای نسل جوان جامعه امروز بازگو کنند.

در این مراسم که بیش از 350 نفر از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس حضور داشتند از برخی از رزمندگان و جانبازان تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها