اظهارات مداخله‌جویانه وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه جدید انگلیس در اظهاراتی مداخله‌جویانه، از مقامات ایران خواست «مسیری متفاوت» را در پیش بگیرند.
کد خبر: ۵۴۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵ - 21September 2022

اظهارات مداخله‌جویانه وزیر خارجه انگلیس علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ادامه مداخله مقام‌های غربی در امور داخلی ایران، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه جدید انگلیس چهارشنبه (۲۱ سپتامبر) تلاش کرد از اعتراضات به مرگ «مهسا امینی» بهره‌برداری کرده و آن را به مذاکرات رفع تحریم‌ها ارتباط دهد.

وی در ادعایی، از مقامات ایران خواست «مسیری دیگر» را از جمله پذیرش توافق هسته‌ای انتخاب کنند. این مقام ارشد انگلیسی به خبرگزاری فرانسه در سازمان ملل گفت: مقامات ایران باید توجه کنند که مردم از جهتی که آن‌ها در پیش گرفته‌اند ناراضی هستند.

او در ادامه با اتهام‌زنی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت «آن‌ها می‌توانند جاه‌طلبی‌های سلاح‌های هسته‌ای خود را کنار بگذارند» و مدعی شد: «می‌توانند سرکوب صدا‌ها در داخل کشور خود را متوقف کنند. می‌توانند فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود را متوقف کنند».

وزیر خارجه انگلیس در ادامه لفاظی ضد ایرانی خود گفت: مسیری متفاوت ممکن است. این راهی است که می‌خواهیم ایران در پیش بگیرد و این راهی است که آن‌ها را با اقتصادی قوی‌تر، جامعه‌ای شادتر و مشارکتی فعال‌تر در جامعه بین‌المللی خواهیم دید.

او همچنین در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها بدون اشاره به بی‌مسئولیتی طرف غربی و با انداختن توپ در زمین ایران مدعی شد: متاسفانه، شاهد پیشرفت مذاکرات با سرعتی که انتظارش را داشتیم، نبوده‌ایم. (مذاکرات) متوقف شده است. اکنون در دست ایرانیان است. یک پیشنهاد بسیار معقول و عملی روی میز است. ایرانی‌ها باید از این فرصت برای حرکت در جهت بهتر استفاده کنند.

پیش‌تر، وزیر امور خارجه آلمان هم در اظهاراتی مداخله‌جویانه از مقامات ایران خواست به آنچه او آن را اعتراضات به مرگ «مهسا امینی» خواند، گوش دهند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها