فرمانده هوانیروز ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دستاوردهای هوانیروز مرهون تجارب دفاع مقدس است

امیر سرتیپ قربانی با بیان اینکه هوانیروز بازوی قدرتمند نظام است، گفت: دستاوردهای امروز هوانیروز مرهون تجارب دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۴۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۶ - 24September 2022

دستاودرهای هوانیروز مرهون تجارت دفاع مقدس استامیر سرتیپ «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به خدمات هوانیروز در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: دستاورد‌های امروز هوانیروز مرهون تجارب دوران دفاع مقدس و تلاش بی وقفه متخصصان داخلی است.

امیر قربانی گفت: در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی، هوانیروز با قدرت وارد عمل شده و طی چند روز نخست توانست حدود صد دستگاه تانک متجاوز رژیم بعثی را منهدم کند که چنین اقدامی در سطح دنیا کم‌نظیر است.

فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: هوانیروز به‌عنوان یک یکان نظامی بازدارنده، در همان روز‌های نخستین تجاوز دشمن بعثی به کشور، توانست مسیر یگان‌های پیاده و مکانیزه این رژیم را سد و ضربات مهلکی را بر متجاوزان بعثی وارد کند؛ همچنین در عملیات مرصاد کارکنان غیور هوانیروز، با ۴۵ بالگرد هجومی و پشتیبانی، آنچنان بر دشمن تاختند که سایه ننگین منافقان برای همیشه از این مملکت برچیده شد.

وی با اشاره به اینکه هوانیروز در دوران دفاع مقدس بیش از ۵۰۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی داشته است، افزود: یکان هواپیمایی نزاجا در تمامی عملیات‌های دوران دفاع مقدس، حضور مؤثری داشته است و تعداد ۲۸۷ نفر از خلبانان، کادر فنی و پروازی این یکان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند که این بیانگر رشادت کارکنان خدوم یگان هواپیمایی نزاجا در آن دوران است.

امیر قربانی با اشاره به اقدامات شگفت‌آور و تحسین‌برانگیز هوانیروز در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: در یکی از صحنه‌های نبرد دوران دفاع مقدس، یک فروند بالگرد کبرا در اقدامی شگفت‌انگیز یک فروند جنگنده «میگ ۲۱» دشمن را ساقط می‌کند که این نشان‌دهنده رشادت و ازخودگذشتگی خلبانان هوانیروز در دوران دفاع مقدس است.

وی در ادامه به افزایش توان تسلیحاتی و بهره‌گیری از تسلیحات هوشمند در هوانیروز اشاره و عنوان کرد:  تاکتیک‌های نبرد هوانیروز به‌طور کلی تغییر کرده است و آنچه که امروز بالگرد‌های پیشرفته دنیا از آن بهره می‌برند، بر روی بالگرد‌های هوانیروز نیز نصب است؛ تسلیحات برد بلند، موشک‌های هوشمند و نقطه‌زن، اخلالگر‌های راداری، سامانه‌های دید در شب، موشک‌های هوا به هوا و سامانه‌های فریب موشکی از جمله تجهیزات مورد استفاده بالگردهای هوانیروز است.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه امروز توانستیم با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند دوران دفاع مقدس در سخت‌ترین شرایط تحریمی، راهبرد تولید قطعات بالگردی را پیش ببریم، گفت: هوانیروز امروز صفر تا صد تعمیرات و ساخت قطعات بالگردی را با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت دفاعی در داخل کشور انجام می‌دهد و حتی قادر به تولید بالگرد و تقویت موتور بالگرد‌ها نیز است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار