رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

تقدیم شهید دلیل ناکامی نظام سلطه در دست‌یابی به اهدافش است

«قاضی‌زاده هاشمی» با تأکید بر اینکه تمام قد پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم، گفت: خدا را شکر می‌کنیم که دشمنان این قدر از ملت ایران عصبانی هستند که با وجود هجوم اقتصادی، فرهنگی و امنیتی در ۴۳ سال گذشته، به هدف خود نرسیده‌ و باز هم از ما شهید می‌گیرند.
کد خبر: ۵۴۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ - 23September 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در نخستین یادواره ۸۶۶ شهید مدفون در حرم مطهر رضوی که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: آزادی دشمنان شهدا به رسمیت نشناختن خدا و به رسمیت نشناختن قانون است، آنها به دنبال اصالت بخشیدن به خود هستند و اگر دیگران نیز از رفتار اجتماعی آن‌ها ناراحتند می‌گویند دیگران خودشان را کنترل کنند.

وی تقابل کنونی جامعه را تقابل میان دین و دنیای جامعه دانست و ادامه داد: آزادی شهید اما آزادی از بند خود است، همچنین شهید برای آزادی جامعه حاضر است خود را فدا کند نه این که جامعه را فدای امیال و غرایز خود نماید.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تمام قد پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم، گفت: خدا را شکر می‌کنیم که دشمنان این قدر از ملت ایران عصبانی هستند که با وجود هجوم اقتصادی، فرهنگی و امنیتی در ۴۳ سال گذشته به هدف خود نرسیده‌ و باز هم از ما شهید می‌گیرند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: وقتی فرزندان کوچک ما امسال را با تقدیم سرود «سلام فرمانده» به مولایمان حضرت حجت (عج) آغاز کردند یقین پیدا کردم دشمنان این روند همه‌گیر و جهانی مهدویت را تحمل نمی‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: کشور در سال جاری به توفیقاتی دست یافت که افراد مرتبط در گذشته می‌گفتند، نمی‌شود اما با وجود دولت مردمی یک‌به‌یک اینها محقق شد که نمونه آخر آن نیز پیوستن ایران به پیمان شانگهای بود.

این مسئول عنوان داشت: این توفیقات دلیل دیگر فتته دشمنان است که نشان می‌دهد کشورهای بزرگی مانند چین، هند و روسیه خواستار و نیازمند همکاری با ایران به‌عنوان یک قدرت جهانی هستند.

 معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هر زمان ایران در مقطع حساسی قرار دارد دست شیاطین در برابر توفیقات ایران به اشکال مختلف بلند می‌شود تا سدی ایجاد کنند که با هوشیاری و حضور به موقع ملت ایران اسلامی توطئه دشمن خنثی شده است.

شهدا ضامن تداوم انقلاب اسلامی هستند

«مالک رحمتی» قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: باید پای صحبت خانواده شهدا بنشینیم و از شیوه و سبک شما برای تربیت اسوه‌های ایثار درس بگیریم‌.

وی میزبانی از خانواده شهدا را افتخار آستان قدس رضوی دانست و افزود: شاخصه شهدا، ایمان به توحید و مکتب تشیع است، آن‌ها معتقد بودند همه چیز تابع دین خداست و نه کدخدا.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: طبق وصیتنامه شهدا توصیه این سفرکردگان، تبعیت محض از امام خمینی (ره) و ولایت فقیه و عمل با اخلاص، ایمان کامل، بصیرت و زمان‌شناسی و موقعیت‌شناسی است.

این مسئول گفت: برخی تابع رهبری بودند و دیگر شاخصه‌های انقلابی‌گری را داشتند اما موقعیت‌شناس نبودند در حالی که موقعیت‌شناسی ویژگی بارز شهدا بود.

رحمتی افزود: بسیاری در سال‌های ۸۸ ،۹۶ و ۹۸ خواب‌هایی برای انقلاب اسلامی دیدند اما این کشور بیمه شهداست و به برکت خون شهدا گزندی از این حوادث به انقلاب نرسید.

اجرای سرود و برنامه‌های فرهنگی و مرثیه‌سرایی صادق آهنگران از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار