یادداشت سرلشکر ایزدی در رثای سردار شهید همدانی؛

شهید همدانی شب زنده‌دار شب‌های سرنوشت‌ساز بود/ در راه حضرت دوست دمی آرام و قرار نداشت

"در نبردهای حساس رزمندگان اسلام در پاکسازی شهرها، محورهای مواصلاتی، کوهستان‌های سر به فلک کشیده و مرز پوشیده از جنگل و برفش نام فرمانده سلحشور حاج حسین همدانی می‌درخشد و تاریخ پیروزی‌های سپاه اسلام در شکست دادن عوامل آمریکای جنایتکار در منطقه مشحون از نام این فرمانده خستگی‌ناپذیر و شب‌زنده‌دار شب‌های سرنوشت‌ساز است."
کد خبر: ۵۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ - 10October 2015

شهید همدانی شب زنده‌دار شب‌های سرنوشت‌ساز بود/ در راه حضرت دوست دمی آرام و قرار نداشت

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرلشکر مصطفی ایزدی طی یادداشتی به تجلیل از رشادتهای سردار شهید حسین همدانی پرداخت و نوشت:

بسم رب الشهدا و الصدیقین
ان الذین آمنوا والذین هاجروا و جاهدوا فی سبیلالله اولئک یرجون رحمهًْالله و الله غفور رحیم
بقره/ 218

وقتی نگاهم به سردار حاج حسین همدانی میافتاد یاد برکت میافتادم، به خودشان هم بارها این برداشت را مطرح کرده بودم و او با خضوع و مهربان نگاهشان از آن عبور میکردند. آخر حاج حسین همدانی نماد باشکوه عمل صالح و «الی ربک فارغب» قرآن شریف بود و پیشتاز در صیروت به سوی حیات طیبه. نمیدانم چه راز و رمزی وجود داشت و چه قابلیتی و تقربی به درگاه حضرت سبحان داشت که در تقدیر همراه با جهاد دائمیاش همیشه در طول انقلاب خونبار اسلامی او را در سختترین آوردگاهها آن هم در خط مقدم نبرد برای دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی مشاهده میکردی.

کردستان به تعبیر حضرت امام خامنهای سرزمین مجاهدتهای خاموش است و انصار انقلاب اسلامی از استان شهیدپرور همدان دژ مستحکم مردم باصفای کردستان در مبارزه با ضد انقلاب اسلامی بوده و هستند و ترکیب مقدس آنان نقش کلیدی در ناکامی ترفندهای استکبار جهانی در این منطقه را در اوائل پیروزی شکوهمند امت ایران اسلامی به همراه داشت.

در نبردهای حساس رزمندگان اسلام در پاکسازی شهرها، محورهای مواصلاتی، کوهستانهای سر به فلک کشیده و مرز پوشیده از جنگل و برفش نام فرمانده سلحشور حاج حسین همدانی میدرخشد و تاریخ پیروزیهای سپاه اسلام در شکست دادن عوامل آمریکای جنایتکار در منطقه مشحون از نام این فرمانده خستگیناپذیر و شبزندهدار شبهای سرنوشتساز است. پس از ایجاد امنیت پایدار در منطقه و ناامیدی استکبار جهانی از این ترفندش جنگی همهجانبه به جمهوری اسلامی تحمیل گردید و کسی که در اولین لحظات با هوشیاری و آمادگی مهیای مبارزه با رژیم بعثی گردید حاج حسین همدانی بود که با جمع رزمندگان بیداردل همدانی به سمت جبهههای قصرشیرین و سرپل ذهاب شتافت و در خون و آتش به مهار خصم زبون پرداخت و این سرآغاز جهادی جدید بود، جهاد در عرصههای دفاع مقدس.

یاد آن روزها به خیر. کوههای سر به فلک کشیده شمال غرب و جبهههای مهران و دهلران و ایلام و نفتشهر و سومار و مندلی و.. همه و همه رزمگاه این شیر عرصههای نبرد بود و در جنوب نیز عملیاتی نیست که تعیینکننده باشد و او نباشد.

او همرزم شهید عارف محمد بروجردی و شهید مهذب حسن باقری و عباس بابایی منور در ترکیب مقدس سپاه و ارتش بود و از بنیانگذاران لشکر پیروز محمد رسولالله تهران به همراه جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان و شهیدان همت، شهبازی، کریمی و وزوائی بود، یگانی که در پیروزیهای سپاه اسلام در نبردهایی چون فتحالمبین و آزادسازی خرمشهر نقش کلیدی داشت. او در خطوط مقدم نبرد این لشکر فرماندهای حماسهآفرین بود.

به یاد دارم در این دوران دمی آسوده نبود و با جدیت و تلاش به دنبال انجام تکلیف الهی خود که همانا جهاد در راه حضرت دوست بود دمی آرام و قرار نداشت. شرح حماسههای این بسیجی بااخلاص و فرمانده سلحشور جلوههای نابی از تاریخ حماسی لشکر مقدس محمد رسولالله است و در این مسیر و برای ارتقای توان رزم جمهوری اسلامی فرماندهی لشکر قدس گیلان را برعهده گرفته و پیشتاز در جنگهای جانانهای چون کربلای 4 و 5 و فتح دروازههای بصره بود.

آری با فرماندهی او فرزندان گیلان چون اسلاف خویش با نثار خون مطهر خویش خطشکن جبهههایی چون شلمچه بودند

فرماندهی او در قرارگاه نجف اشرف خصوصا در دوران دفاع متحرک ارتش بعثی کارساز بود و خصم را منکوب کرد و تا آخر با وجود اینکه بارها در جبههها تا مرز شهادت به پیش رفت و به شرف جانبازی نائل گردید ولی ماندگار جبهه توحید بود و در راه مولایش حضرت ابا عبداللهالحسین(ع) گام برمیداشت. او از بنیانگذاران لشکر همیشه پیروز انصارالحسین(ع) استان همدان بود و بسیاری از عملیاتهای دفاع مقدس را در فرماندهی این یگان به پیش برد و تا آخرین روزها و ساعات دفاع مقدس از جانبازان عرصههای نبرد بود. پایان دفاع مقدس برای او پایان مجاهدت نبود و او همچنان در جبههها حضوری اثربخش و در پشت جبهه نقشی کارساز برای سامان یافتن سازمان رزم نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشت و در این مسیر تقدیر بر این قرار گرفت که ایشان به فرماندهی سپاه تهران بزرگ منصوب گردند. آن هم در زمانی که فتنه دشمنان خارجی و عوامل آن به اوج خود رسیده بود و الحق این فرمانده مدیر و مدبر و رزمنده کهنهکار خطه کردستان و دفاع مقدس با ایثار و تلاش بسیار خوش درخشید و با درایت نسبت به مهار آن همت گماشت و حرکتی که استکبار جهانی با بسیج امکانات خود بدان دل بسته بود را نقش بر آب کرد.

او مرد مبارزه در میدانهای سخت بود فلذا برای کمک به جبهه مقاومت در منطقه شامات بدانجا عزیمت نمود و در زمانی که آن منطقه در شرایط سختی بود با تدبیر و استقامت، دستاوردهای ارزشمندی را به ارمغان آورد و روندی را پایهگذاری کرد که ایستادگی جبهه مبارزه با صهیونیسم بینالملل و پشتوانههای جهانی را تضمین نمود. قطعا خاطره ماندگار این سرباز پاکباخته راه اسلام ناب محمدی در تاریخ مبارزات بینالملل اسلامی چون برگ زرینی درخشان و دارای اثرات همیشگی و ماندگار خواهد بود. با پایان ماموریت خطیر ایشان در سرزمینهای مقاومت اسلامی این سرباز پاکباخته حضرت امام خمینی و رهپوی صدیق فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنهای برای خدمت به انقلاب اسلامی سر از پا نمیشناخت و برای آماده کردن گردانهای بیشمار حضرت امام حسین که تداومبخش راه بسیجیان جان برکف دوران دفاع مقدس هستند الحق تلاش شبانهروزی داشت و به عنوان فرماندهی عالی این جمع افلاکیان در راه مهیا نمودن آنها چون گذشته خوش درخشید و راه کمال و آماده شدن برای وصل به معشوق را در یک جهاد دائمی با اخلاص و هجرت و جهاد طی نمود و لایق نیل به حیات طیبه و نفس مطمئنه گردید و در سیر مستدامی که سرشار از ایمان، هجرت و مبارزه بود به سوی معشوق ازلی و ابدی پر کشید.

آری، آنان که ره دوست گزیدند همه       در کوی شهادت آرمیدند همه

حاج حسین عزیز ما از اولیای الهی بود و خداوند سبحان باب جهاد افضل و اکبر را برایش گشود. او با صدق در این راه ثابت قدم در تمامی مقاطع انقلاب اسلامی به پیش رفت، به ندای هل من ناصر ینصرنی مولایش حضرت امام حسین(ع) لبیک گفت و اجر جهاد خویش را با شهادت گرفت.

برعهد و پیمانی که با خدای خویش بسته بود پابرجا ایستادگی نمود و به یاران شهیدش پیوست. همدانی عزیز، با بصیرت در مسیر ولایت از منتظران بود و با عمل صالح رسالت خویش را به انجام رسانید و امروز روح پاکش ما را مینگرد که چه میکنیم و در زمانی که انقلاب اسلامی در فراز شکوهمند رهرو و یاور میطلبد در کجا و در کدام جبهه قرار داریم. آیا در جبهه داخلی و خارجی با بصیرت به دنبال پاسداری از انقلاب خونبارمان که استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد و استکبار جهانی به سرکردگی امپریالیسم آمریکا را به بیرون راند هستیم و یا اینکه جاده صافکن دشمنی هستیم که با خون دل و نثار جان، سیادتش را به اضمحلال کشاندهایم و اکنون به لطایفالحیل درصدد ایجاد دوران سیاه دیگری است؟!

همرزم شهید، سرباز ولایت و پاسدار انقلاب اسلامی
سردار سرلشکر مصطفی ایزدی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار