اعتصاب غذای ۳۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد که ۳۰ اسیر فلسطینی از امروز (یکشنبه) در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
کد خبر: ۵۴۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷ - 25September 2022

اعتصاب غذای ۳۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جبهه خلق برای آزادی فلسطین طی بیانیه‌ای عنوان کرد که سازمان زندان‌های صهیونیستی همچنان در تلاش است تا به توافقی با اسرا دست یابند و مانع از اعتصاب غذای آنان شود.

این در حالی است که ۳۰ نفر از اسرا تصمیم نهایی خود را برای اعتصاب غذا گرفته‌اند و قرار است در مرحله بعدی شمار بیشتری از اسرا به آنان ملحق شوند.

هم‌اکنون بیش از ۶۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت موقت هستند. این افراد هنوز تفهیم اتهام نشدند و مدت بازداشت بیشتر آنان تاکنون چندین مرتبه تمدید شده است.

منابع فلسطینی همچنین امروز از شهید و زخمی شدن شماری از فلسطینی‌ها در شهر نابلس در کرانه باختری اشغالی خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: در جریان یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به نابلس و درگیری با جوانان فلسطینی یک جوان فلسطینی بیست ساله به نام سائد در منطقه الطور در این شهر به شهادت رسید.

منابع مذکور افزودند: همچنین در جریان این یورش دست‌کم سه فلسطینی هم با گلوله جنگی زخمی و به بیمارستان برای مداوا منتقل شدند.

همچنین نظامیان رژیم صهیونیستی دو جوان فلسطینی را هم بازداشت کردند.

از سوی دیگر، سرایا القدس گردان نابلس از رویارویی با نظامیان رژیم صهیونیستی در کوی المساکن در شرق نابلس در کرانه باختری در بامداد امروز خبر داد.

رزمندگان سرایا القدس گردان نابلس در کمینی علیه نظامیان صهیونیست آن را را گلوله‌باران کردند و مواد منفجره به سمت آن‌ها پرتاب کردند.

خبر دیگر اینکه نظامیان رژیم صهیونیستی به طور گسترده در صحن‌های مسجدالاقصی مستقر شده و مانع از حضور فلسطینی‌ها به منطقه مصلی باب الرحمه می‌شوند.

همچنین بیش از ۲۵۰ صهیونیست در ساعات اولیه امروز به مسجدالاقصی یورش برده اند.

از سوی دیگر، «زکریا نجیب» کارشناس امور قدس گفت: یهودی‌سازی و یورش‌های شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی جوانان فلسطینی را به سمت عملیات در کرانه باختری سوق می‌دهد.

وی افزود: کرانه باختری در آستانه شعله‌ور شدن قرار دارد و روز به روز ملتهب‌تر می‌شود.

وی گفت: اشغالگران در راستای بستن همه کرانه باختری به منظور فراهم آوردن شرایط برای یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی حرکت می‌کنند. احزاب اسرائیلی در راستای افزایش یورش‌ها به مسجدالاقصی به منظور به دست آوردن رای حرکت می‌کنند.

این کارشناس فلسطینی بر ضرورت ادامه حضور محافظان مسجدالاقصی و رویارویی با اشغالگران تاکید کرد.

وی افزود: ما در مرحله حساسی قرار داریم و همه باید به پا خیزند.

همچنین «حسن خاطر» رئیس مرکز قدس به فلسطین الیوم گفت: از ماه‌ها قبل گروه‌های موسوم به هیکل تحرکات خود را آغاز کرده اند.

وی به اصرار ساکنان قدس برای دفاع از مسجدالاقصی و عزم جدی آن‌ها در این زمینه اشاره کرد.

حسن خاطر تاکید کرد که با وجود اقدامات رژیم صهیونیستی، اما فلسطینی‌ها عزم جدی برای دفاع از مسجدالاقصی دارند.

وی گفت: زمانی که پای مسجدالاقصی در میان است، فلسطینی‌ها از هیچ جانفشانی دریغ نخواهند کرد. در این روز‌های سخت ساکنان اراضی ۴۸ و کرانه باختری برای دفاع از مسجدالاقصی از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد. احتمال می‌رود که طی دوره آتی شاهد تحرکات گسترده‌تر شهرک‌نشینان علیه مسجدالاقصی در راستای یهودی‌سازی کامل آن و ایجاد شرایط جدید باشیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار