فرمانده لشکر ۷۷ پیروز خراسان در دوران دفاع مقدس:

تدبیر امام خمینی (ره) و فرماندهی امام خامنه‌ای موجب شکست حصر آبادان شد

امیر سرتیپ «کهتری» گفت: عملیات پیروزمندانه شکست حصر آبادان با مدیریت و تدبیر امام خمینی (ره) و فرماندهی بی‌نظیر امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اتفاق افتاد.
کد خبر: ۵۴۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷ - 27September 2022

تدبیر امام خمینی و فرماندهی امام خامنه‌ای موجب شکست حصر آبادان شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «منوچهر کهتری» فرمانده لشکر ۷۷ پیروز خراسان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: زمانی که رژیم بعث عراق با حمایت استکبار جهانی با تمام تجهیزات به خاک میهن ایران عزیز تجاوز کرد، یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا در مقابل دشمن ایستادند و اجازه ندادند آن‌چه که دشمنان در سر می‌پروراندند، تحقق یابد.

فرمانده لشکر ۷۷ پیروز خراسان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: عملیات شکست حصر آبادان ساعت ۱ بامداد ۵ مهر سال ۱۳۶۰ در محور آبادان به شرق کارون در جنوب‌غربی ایران آغاز شد و پس از ۴۲ ساعت نبرد بی‌وقفه، با شکسته شدنِ حصر آبادان و بازپس‌گیری بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع از خاکِ ایران، به پایان رسید.

وی تاکید کرد: تمام تلاش دشمن این بود که ظرف سه روز استان خوزستان را تصرف و بعد از یک هفته در تهران برای مردم کشورمان سخنرانی کند؛ اما با حضور جوانان برومند ارتش نه‌تنها دشمن نتوانست تجاوز خود را ادامه دهد؛ بلکه در همان روزهای اول جنگ در مناطق غرب و جنوب غرب کشور متوقف و ضربات مهلکی نیز به آن‌ها وارد شد.

امیر سرتیپ «کهتری» با بیان اینکه عملیات پیروزمندانه شکست حصر آبادان با مدیریت و تدبیر امام خمینی (ره) و فرماندهی بی‌نظیر امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اتفاق افتاد، افزود: زمانی که حضرت امام (ره) دستور شکست حصر آبادان را به جبهه‌های جنگ صادر کردند، لشکر ۷۷ خراسان و چند گردان زرهی ارتش وارد میدان دفاع از حریم کشور شدند و آن‌چنان بر دشمن تاختند تا کلام امام خمینی (ره) که همان شکست حصر آبادان بود، محقق شد.

وی اضافه کرد: نفس قدسی حضرت امام خمینی (ره) همانند خونی تازه در رگ‌های رزمندگان بود تا علاوه بر قدرت نظامی، با داشتن قدرت معنوی توانستند دشمنی را که با تمام تجهیزات وارد منطقه بهمنشیر شده بود را شکست داده و از منطقه به عقب برانند.

فرمانده لشکر ۷۷ پیروز خراسان در دوران دفاع مقدس ادامه داد: حصر آبادان یک عملیات ویژه‌ای بود که با شکست دشمن در این عملیات، بسیاری از طرح‌های عملیاتی آن‌ها با شکست مواجه شد. اگر دشمن در این عملیات موفق می‌شد، شرایط جنگ در آن‌روز به نفع دشمن تغییر می‌کرد، خوشبختانه رزمندگان اسلام در این عملیات نشان دادند که قدرت نظامی ایران در چه حد و اندازه‌ای است.

امیر سرتیپ «کهتری» گفت: نه تنها حصر آبادان، بلکه تمامی عملیات‌های پیروزمندانه نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس باید برای جوانان نسل‌های آینده بیان شود تا بدانند که در هشت سال جنگ تحمیلی با وجود حمایت‌های کشورهای غربی از رژیم بعث عراق، آن‌ها نتوانستند بر قدرت معنوی و الهی ملت ایران فائق بیایند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار