رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

باور «ما می‌توانیم» در دوران دفاع مقدس شکل گرفت

سردار سلیمانی گفت: تمام پیشرفت‌های علمی، صنعتی، پزشکی و مهندسی ریشه در این دوران دارد؛ نظام سلطه از چنین ملتی که در دنیا بلند شد و از ارزش، هویت و دین خود دفاع کرد حتما هراس دارد.
کد خبر: ۵۴۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴ - 30September 2022

باور «ما می‌توانیم» در دوران دفاع مقدس شکل گرفتبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش آزادگان و پیشکسوتان دفاع مقدس با گرامی‌داشت یاد خاطره شهدا و هچنین امام راحل (ره) و با تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت: یکی از فرصت‌ها و اولویت‌ها در جهاد تبیین پرداختن به دوره دفاع مقدس است چرا که این دوره به دلیل شرایط زمانی و اینکه انقلاب اسلامی نوپا و تازه تاسیس بود، ویژه است که همه ظرفیت‌های دنیا در مقابل این کشور ایستاد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شرایط دفاع مقدس به گونه‌ای بود که از لحاظ مطالعات دانشگاهی و آن چیزی که در علم سیاست مطرح است باید پای میز مذاکره می‌رفتیم و با دشمنان مذاکره می‌شد چرا که از نظر مادی هیچ‌گونه آمادگی برای دفاع نبود، اما رهبر عظیم‌الشان و بنیانگذار انقلاب اسلامی با کمال احترام با مردم سخن گفت و مردم را به میدان فراخواندند.

سردار سلیمانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقش انگلیسی‌ها در حاکمیت رضاخان تصریح کرد: برای اینکه ارزش این نظام مقدس به خصوص برای جوانان شناخته و روشن شود، یک مقایسه بین این دوره با دوره رضاخان و جنگ جهانی دوم باید انجام داد.

وی با اشاره به اینکه رضا خان را انگلیسی‌ها روی کار آوردند، عنوان کرد: وقتی صحبت از انگلستان آن روز می‌شود یعنی استکبار جهانی، یعنی بزرگترین قدرت اقتصادی و استعماری آن روز، رضاخان را که یک نظامی قلدر، خون آشام، یک قصاب و یک جلاد را به روی کار آوردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اذعان کرد: رضا خان حضور مردم در نیروی دفاعی کشور را منتفی و یک ارتشی را با کمک انگلیسی‌ها با ۱۲۵ هزار نفر کارمند از ایالات مختلف سامان داد.

سردار سلیمانی افزود: جنگ جهانی دوم آغاز و کشور ما در معرض اشغال قرار گرفت، روس‌ها از شمال و انگلیسی‌ها از جنوب قصد ورود به ایران را داشتند و رضا خان که در دوره نوجوانی نظامی بوده و یک پادشاه نظامی که لشکرکشی‌های زیادی علیه مردم خود داشت، دستور تسلیم ارتشی را داد که با پول این مردم ۱۲۵ هزار نفر در آن کار می‌کردند.

وی بیان کرد: این دوره باید با جمهوری اسلامی نوپا و تازه تاسیس که ارتش و سپاه پاسداران هم به این معنا وجود نداشت، اما با مدیریت الهی و مردمی ولایت فقیه در مقابل متجاوزین ایستاد، مقایسه شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز کرد: دستاورد‌های دفاع مقدس یک فهرستی بلند و عمیق را شامل شده که باید اندیشمندان و محققان بیش از آن چیزی که تاکنون اتفاق افتاده بر آن تمرکز کنند و برای نسل‌های آینده این دستاورد‌های افتخار آمیز را ثبت و ضبط کنند؛ ما در انقلاب اسلامی شعار استقلال آزادی سر دادیم و ملت بزرگ ایران در هشت سال دفاع مقدس به استقلال دست پیدا کرده و با لبیک به امام عظیم الشان و رهبر راحل انقلاب اسلامی و درس آموزی از عاشورا و با تفکر علوی در میدان‌ها حاضر و توانست از این مرز و بوم دفاع کند.

سردار سلیمانی با توجه به افتخارات و پیشرفت‌های کشور در جمهوری اسلامی اعلام کرد: یکی دیگر از افتخارات جمهوری اسلامی ایران این است که توانست ایران بزرگ و ملت ایران را از یک خطر عظیم، به سلامت عبور داده که با مدیریت ولایت فقیه و با نقش آفرینی که ملت در لبیک به فرمان رهبر انقلاب داشتند همه پشت سر رزمندگان قرار گرفته و حمایت کردند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس یک دوره افتخار آفرینی بود که باور ما می‌توانیم در این دوره شکل گرفت، گفت: تمام پیشرفت‌های علمی، صنعتی، پزشکی و مهندسی ریشه در این دوران دارد؛ نظام سلطه از چنین ملتی هراس دارد و اگر این ملت در دنیا بلند شد و از ارزش، هویت و دین خود دفاع کرد حتما نظام سلطه از آن هراس دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به انتشار سند آمریکایی‌ها در خصوص ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها اخیرا سندی را منتشر کردند که در آنجا نوشته‌اند برای پیروز شدن یک ملت فقط قدرت اقتصادی و تکیه بر صنایع نظامی کافی نبوده و شرط لازم برای پیروزی برخورداری از روحیه مقاومت بوده و این درس را ملت ایران به جهانیان ارائه کرده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه ابزار دشمنان برای ضربه زدن زدن به این نظام مقدس رسانه‌های معاند هستند که همانند طبل توی خالی فقط صدا دارد و هیاهویی را ایجاد می‌کند، یادآور شد: دستاورد انقلاب درس بزرگی برای امروز ما است که با وجود تمام مشکلات، جوانان این مملکت ایستاده و آن ارزش‌ها را آفریدند، گام دومی‌ها در فداکاری قوی‌تر بوده و این‌ها ستارگان درخشان و مشعل‌های این مسیر پر افتخار انقلاب اسلامی هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار