یادواره ۱۴ شهید گمنام کوه خضر نبی (ع) برگزار شد

یادواره ۱۴ شهید گمنام کوه خضر نبی (ع) و شهدای منطقه بنیاد قم، امشب در مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) بلوار شهید کریمی برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹ - 28September 2022

یادواره ۱۴ شهید گمنام خضر نبی قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، یادواره ۱۴ شهید گمنام کوه خضر نبی (ع) و شهدای منطقه بنیاد قم، امشب در مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) بلوار شهید کریمی برگزار شد.

در این مراسم، سردار «باقر باقرزاده» رییس مجتمع آموزشی معصومیه، طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایام هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: یکی از دستاورد‌های مهم و اساسی نظام اسلامی اینست که مردم را در متن جریانات و رویداد‌ها قرار داد و ظرفیت بی پایان مردم را جهت حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی هدایت کرد.

وی با تشریح علل حمله دشمن بعثی به میهن اسلامی در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ عنوان کرد: صدام با ادعای مالکیت ارضی بر اروند از زمان عثمانی، مقابله با صدور انقلاب، تصرف و تجزیه خاک ایران به تحریک آمریکایی‌ها و به، دست گرفتن قدرت در منطقه، جنگ را بر کشور ما تحمیل کرد.

باقرزاده با اشاره به مولفه‌های معنویت در هشت سال حماسه و ایثار، گفت: خدامحوری، معادباوری، شهادت خواهی، صبر و استقامت، ایجاد و ارتقا روحیه ایثار، اتحاد و همدلی و تعالی روحی، بخشی از دستاورد‌های دفاع مقدس بود.

وی ایجاد خودباوری و خوداتکایی و معرفی هویت ملی ایران، نقش آفرینی موثر مردم در دفاع از آرمان ها، امنیت سازی، آشنایی جامعه با ذلت تمدن غرب، شناخته شدن ظرفیت ملت بزرگ ایران برای بیگانگان، ایجاد و گسترش روحیه جهادی، اثبات کارآمدی نظام و جوانگرایی، دستاورد‌های دیگر دفاع مقدس محسوب می‌شود.

همرزم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر، مهمترین وظایف همه ما، شناخت دشمن و مقابله با نقشه‌های اوست، خاطراتی را از این سردار شهید در جبهه مقاومت و نیز قساوت و جنایت های داعشیان بازگو کرد.

این مراسم به همت پایگاه بسیج خواهران ام الائمه (س) برگزار شد و در پایان، مرتضی داودی نسب از راویان دفاع مقدس، ابیاتی را به یاد و نام شهدا قرائت کرد.

حجت الاسلام محمد نارویی رئیس بنیاد شهید منطقه یک قم و جمع زیادی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا، در یادواره ۱۴ شهید گمنام کوه خضر نبی (ع) و شهدای منطقه بنیاد حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار