استاندار مازندران:

۷۰ درصد وقف مازندران به سیدالشهدا (ع) اختصاص دارد

«حسینی‌پور» گفت: ۷۰ درصد وقف استان مازندران به حضرت سیدالشهدا علیه السلام اختصاص دارد و ارزشمند است.
کد خبر: ۵۴۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴ - 29September 2022

۷۰ درصد وقف مازندران به سیدالشهدا (ع) اختصاص داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در نشست شورای اداری اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مازندران با تحسین عملکرد خادمین یک هزار و ۳۶۱ امامزاده واجب التعظیم استان در بحث برگزاری مراسم‌ها و مجالس عزاداری و سوگواری در ماه‌های محرم و صفر، اظهار داشت: این استان مقصد گردشگری است و میلیون‌ها انسان از اقصی نقاط مختلف کشور به این خطه از شمال کشور مراجعه می‌کنند.

وی افزود: عده‌ای تلاش دارند مسافران را جذب فعالیت‌های غیر فرهنگی و دینی کنند که باید برای جذب گردشگران به اماکن معنوی برنامه داشته باشیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه ۷۰درصد وقف استان به حضرت سیدالشهدا علیه السلام اختصاص دارد و ارزشمند است، اظهار داشت: این میزان موقوفات به نیات عزاداری محرم و صفر نشان از دلدادگی مردمان دیار علویان به فرهنگ عاشورا دارد.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه امامزادگان ذخایر و مراکز ثروت معنوی جامعه هستند، افزود: سه سال به جهت همه گیری کرونا مراکز دینی، فرهنگی، آموزشی تعطیل شدند و فضای مجازی جایگزین این مراکز شدند که بعضا آسیب‌هایی را همراه داشت.

استاندار مازندران به فعالیت موکب اوقاف مازندران در سامرا اشاره کرد و اظهار داشت: قدردان همت والای خادمین موکب حضرت علی اصغر علیه السلام برای ارائه خدمت به زائران اربعین در شهر سامرا هستیم.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب هدف از گسترش فرهنگ وقف رشد معنویت و خیرخواهی در جامعه است، خاطرنشان شد: خروجی کار مدیران اوقاف باید تحقق منویات معظم له باشد.

استاندار مازندران با گرامیداشت یاد و نام ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس استان مازندران، از این استان به عنوان مرکز ثقل علویان یاد کرد و اظهار داشت: ظرفیت‌های اداره کل اوقاف و امورخیریه استان باید در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی احیا شود.

وی بابیان اینکه مازندران به واسطه امامزادگان باید به مقصد گردشگری مذهبی تبدیل شود، افزود: امامزادگان بین راهی باید به مراکز گردشگری فرهنگی معنوی تبدیل شوند.

حسینی‌پور بر لزوم تشکیل کارگروه‌هایی جهت تقویت گردشگری مذهبی در استان تاکید کرد و افزود: مردم مازندران از دیرباز در امورات وقف فعال بوده‌اند و باید این سنت بسیار ارزشمند دینی و معنوی حفظ شود.

وی با بیان اینکه اجرای امینانه نیت واقفین خیراندیش باید مورد توجه اوقاف باشد، گفت: با موقوفه خواران برخورد می‌کنیم.

استاندار مازندران از بازی جنگ شهری به عنوان پرمخاطب‌ترین بازی در فضای مجازی یاد کرد و گفت: دشمن تلاش دارد نوجوانان و جوانان را علیه نظام تربیت کند.

حسینی‌پور با بیان اینکه بسیاری از نوجوانان و جوانان در اغتشاشات اخیر یادگرفته‌های خود از بازی‌های مجازی را در  صحنه واقعی اجرا می‌کردند و مقابل نیرو‌های نظامی و انتظامی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار