مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

گفتمان دفاع مقدس باید به گفتمان عمومی جامعه تبدیل شود

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: باید دائما منطق دفاع مقدس و مقاومت را مورد توجه قرار داد و با این منطق زندگی کنیم چراکه اگر نسبت به داشته‌های انقلابی، دفاع مقدس، جهادی و ایمانی خود غفلت‌ کنیم اسیر دست دشمن و مرعوب و مجذوب دشمن شویم.
کد خبر: ۵۴۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴ - 29September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در مراسم تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت اداره‌کل صمت استان اظهار داشت: تمجید، تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس، وظیفه عمومی و همگانی و به خصوص مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سردار یوسفعلی‌زاده تأکيد کرد: باید دائما منطق دفاع مقدس و مقاومت را مورد توجه قرار داد و با این منطق زندگی کنیم چراکه اگر نسبت به داشته‌های انقلابی، دفاع مقدس، جهادی و ایمانی خود غفلت‌ کنیم اسیر دست دشمن و مرعوب و مجذوب دشمن شویم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: دستاوردهای عظیم دفاع مقدس شامل ارزش‌ها، ذخیره‌های معنوی و تجارب بدست آمده از این حماسه جاوید را باید به نسل‌های بعد منتقل کنیم که اگر این مهم محقق نشود در واقع به وظیفه خود عمل نکرده‌ایم.

وی با تأکيد بر اینکه دشمن، اصل جمهوری اسلامی، ولایت فقيه و ارزش‌های دفاع مقدس را هدف قرار داده است، تصریح کرد: مسئولین و افراد باانگیزه‌ای که برای مقابله با دشمن در وسط میدان حضور دارند باید به نسل جوان و نوجوان و آینده‌سازان جامعه، امانتداری، ایثارگری، میراث‌داری شهدا و تشخیص دوست از دشمن را یاد دهند.

این مسئول با بیان اینکه تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت ارزشمند است اما کافی نیست، گفت: باید با کمک پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف، فرهنگ ایثارگری، جهاد، مقاومت، دفاع، اطاعت از ولایت و پاسداری از داشته‌های انقلابی را به نسل‌های جوان و نوجوان منتقل کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز عملیات غرورآفرین ثامن‌الائمه (ع) و شکست حصر آبادان ابراز داشت: در این عملیات همانند دیگر عملیات‌ها، یگان‌های مختلف نیروهای مسلح حضور داشتند اما نقش‌آفرینی لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع) از برجستگی خاصی بود و نقش مؤثرتری در شکست حصر آبادان ایفا کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ابراز داشت: بعد از خرمشهر، آبادان در آستانه سقوط کامل و تصرف دشمن قرار داشت و ارتش بعث عراق سعی داشت شبه جزیره آبادان را نیز اشغال کند. بعد از فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر شکست حصر آبادان، با ایثارگری و نبرد دلیرانه رزمندگان اسلام این محاصره در پنجم مهر ۱۳۶۰ شکسته شد و بیش از هزار نفر مزدور بعثی به اسارت نیروهای خودی درآمدند و دشمن متحمل تلفات سنگینی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار