مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

«جهاد» نسخه شفابخش مشکلات جهان اسلام است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: نسخه شفابخش امت اسلام در برابر توطئه‌های استکبار و ایادی آن، جهاد همه جانبه و حضور در وسط میدان است.
کد خبر: ۵۴۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸ - 30September 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت هفته دفاع مقدس یادواره شهدای روستای رخنه گل با حضور حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «حمید اکبری» فرماندار شهرستان فریمان، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این روستا برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: شهدا به عنوان دانش‌آموختگان نمونه با کارنامه‌ای ممتاز، لباس جهاد پوشیدند و در این راه سخت کوشیدند و از دری که خداوند به روی آن‌ها گشوده بود وارد شدند و در جوار قرب الهی سکنی گزیدند.

وی افزود: اگر ما هم به تکلیف عمل کنیم و راه جهاد را بپیماییم و در سینه عشق شهدا را داشته باشیم قطعأ سعادتمند خواهیم شد.

این مسئول ادامه داد: اگر دین خدا از ابتدای خلقت پا برجا مانده و خط سرخ شهادت تداوم پیدا کرده به برکت جهاد و مجاهدت مردان مردی است که مسیر الهی را برگزیدند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: بیش از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد. عزت، اقتدار و سربلندی امروز ایران اسلامی مرهون و مدیون جهاد مجاهدان است که علمدار آن‌ها امام مسلمین و رزمندگان این جهاد، سربازان ولایت بوده و هستند.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: هیچ ملتی از اتکا به دشمن سعادتمند نشد باید دست رد به سینه ظالمان عالم زد و روی پای خود ایستاد و اهل ایستادگی و مقاومت بود.

وی بیان داشت: برای ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه باید همواره لباس جهاد بر تن داشت، البته جهاد ابعاد مختلفی دارد و در هر مقطع متناسب با توطئه دشمن باید جهاد در همان عرصه شکل بگیرد.

این مسئول تأکید کرد: نسخه شفابخش امت اسلام در برابر توطئه‌های استکبار و ایادی آن، جهاد همه جانبه و حضور در وسط میدان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ابراز داشت: ارتش بعث عراق با حمایت بلوک شرق و غرب و مرتجعین منطقه‌ در شرایطی تهاجم خود را به ایران آغاز کرد که جمهوری اسلامی آمادگی مواجهه با جنگ را نداشت اما دست قدرت خدا پشتیبان مردم کشورمان بود و امت حزب‌الله با تأسی به فرهنگ عاشورا تحت رهبری‌های امام خمینی (ره) در برابر دنیای کفر ایستادند و دفاع مقدس شکل گرفت و علاوه بر تنبیه متجاوز، بدون آنکه وجبی از خاک میهن اسلامی از ایران جدا شود دشمن بیرون رانده شد.

یوسفعلی‌زاده عنوان داشت: در آن شرایط ایران به دشمن باج نداد و در مقابل زیاده‌خواهی زورگویان عالم ایستاد و برای سایر ملت‌های آزادیخواه الگو شد، امروز که جمهوری اسلامی به برکت ازخودگشتگی‌ شهیدان و مجاهدت رزمندگان و ایثارگران در عرصه‌های مختلف در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به جایگاه ممتازی دست پیدا کرده لذا از آمادگی بالاتری برای مقابله با هرگونه تهدید داخلی و منطقه‌ای برخوردار است.

وی تأکيد کرد: دشمن تمام تلاش خود را بکار بسته تا امت ایران اسلامی نسبت به داشته‌های ایمانی خود غافل شوند و از عهدی که با شهدا بستند برگردند اما برگزاری یادواره‌های شهدا بر این حقیقت تأکيد دارد که مردم از رهروی راه شهیدان دست بر نمی‌دارند و بر عهدی که با این برگزیدگان الهی بسته‌اند ثابت قدم خواهند ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها