مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌قزوین:

امروز شاهد تقابل ارزش‌های اسلامی و غربی هستیم

سرهنگ پاسدار امیری‌مقدم گفت: امروز تقابل دو فرایند ارزش‌های اسلامی و غربی است، یکی جهانی افسرده، رو به زوال و نقطه مقابل طلوع یک جهان جدید رو به کمال به نام جهان اسلام است.
کد خبر: ۵۴۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸ - 01October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، به مناسبت هفته دفاع مقدس همایش پیام آوران عاشورا با محوریت خاطره‌گویی شهدا ‌امروز (شنبه) توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین و با مشارکت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و حوزه بسیج مقاومت بسیج خواهران حضرت فاطمه (س)‌ در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) برگزار شد.

سرهنگ پاسدار «محمد امیری‌مقدم» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین‌ در این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش تبیین مقام والای پیام آوران عاشورا بخصوص حضرت زینب (س) و الگو‌گیری از ایشان به عنوان اسوه صبر و مقاومت است.

این مسئول گفت: حضرت زینب (س) با ایراد خطبه علی‌وار خود یزید و یزیدیان را رسوا کرد و با حیا و عفت توام با غیرت مردانه خود به زنان آزاده آموخت، می‌شود زن بود ولی مردانه در مرکز میدان ایستاد و از حریم ولایت دفاع کرد.

وی ‌افزود: امروز تقابل دو فرایند ارزش‌های اسلامی و آمریکایی و غربی است، یکی جهانی کهنه، افسرده، رو به زوال که در مقابل عدالت ایستاده و اشاعه ابتذال اخلاقی و شتاب در فروپاشی زن و نهاد خانواده و پوچ‌گرایی و بی‌هویتی زنان و دختران را دارد و نقطه مقابل طلوع یک جهان جدید رو به کمال به نام جهان اسلام که منادی پرچمداری عدالت، معنویت، اخلاق، کرامت انسانی و احیای هویت حقیقی و معنوی زنان و دختران است.

امیری‌مقدم با بیان اینکه برای پیروز شدن جبهه اسلام باید به شکل علمی و با تکیه بر منابع اسلامی و فکری انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی و عمل کرد، بیان داشت: راهبرد اصلی همان معرفی الگوی سوم زن که تاریخ ساز و هویت بخش است و جهاد برای برجسته کردن ارزش‌های معنوی و الگو‌سازی و گفتمان سازی منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مباحث زن و خانواده و رفتارهای فردی و اجتماعی و سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

رونمایی از سه کتاب مثل «یک شمع»، «راز گل لاله» و «بوی بهشت» که به خاطرات خواهران شهدا اختصاص داشت و تجلیل از نویسنده و راویان کتاب‌ها، تجلیل از خواهران شهید، از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار