مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز:

دبیرخانه دائمی شهدای فرهنگ، هنر و رسانه در استان البرز تشکیل می‌شود

«جابری انصاری» از تشکیل دبیرخانه دائمی شهدای فرهنگ، هنر و رسانه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز خبر داد.
کد خبر: ۵۴۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸ - 02October 2022

دبیرخانه دائمی شهدای فرهنگ ، هنر و رسانه در استان البرز تشکیل می شود

«سعید جابری انصاری» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: از افتخارات استان البرز تقدیم حدود شش هزار شهید به میهن اسلامی است.

وی با بیان اینکه شهدای فرهنگ، هنر و رسانه نقش بی‌بدیلی در راستای تشویق مردم به حضور در جبهه، ثبت تاریخ دفاع مقدس و بازتاب رویدادها در جنگ تحمیلی داشته‌اند؛ افزود: شهدای فرهنگ، هنر و رسانه در قالب شاعر، نویسنده، عکاس، فیلمبردار، خبرنگار، خطاط و نقاش در جبهه‌ها حضور موثری داشتند و این حضور از جنبه‌های مختلف تبلیغاتی، حماسی، هنری و خبری قابل توجه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، اشعار حماسی و انقلابی که در اختیار مداحین قرار می‌گرفت را در تشویق مردم به حضور در جبهه‌ها و افزایش روحیه رزمندگان بسیار موثر دانست و گفت: شهدای فرهنگ، هنر و رسانه در عرصه‌های مختلف حضور موثری در جبهه‌ها داشتند چنانچه همین شهدا بودند که با اطلاع رسانی دقیق و ثبت جنایات صدام، اسباب محکومیت رژیم بعث عراق به عنوان متجاوزگر شدند و چه بسا اگر اهتمام این شهدا نبود شیطنت‌های رسانه‌ای غربی‌ها می‌توانست منجر به انعکاس وارونه وقایع به نفع رژیم جنایتکار صدام شود.

جابری‌انصاری ‌هنر دفاع مقدس را هنری منبعث از روح معنویت دانست و افزود: هنرمندان با عشقی وصف نشدنی جلوه عاشقانه دفاع مقدس را به تصویر می‌کشیدند و با هنر خود نیز اسباب تقویت روحیه رزمندگان را فراهم می آوردند.

این مسئول با اشاره به اینکه شناسایی، جمع‌آوری اطلاعات شهدای فرهنگ، هنر و رسانه استان البرز و انتقال ارزش‌های آنها به نسل‌های آینده یک ضرورت است، بیان داشت: به منظور تسریع در جمع آوری و دسته بندی اطلاعات مربوط به شهدای فرهنگ، هنر و رسانه دبیرخانه‌ای دائمی در این رابطه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تشکیل شده است.

وی در همین رابطه خواستار تعامل تمامی ارگان‌ها جهت جمع آوری و ارسال اطلاعات شهدای فرهنگ، هنر و رسانه به دبیرخانه دائمی آن واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز شد و خاطر‌نشان کرد: تسریع و دقت در جمع آوری و ارسال اطلاعات شهدای فرهنگ، هنر و رسانه از مهمترین خواسته‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از ارگان‌های مختلف است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها