جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

دوران سربازی، نقطه عطفی در زندگی جوانان است

امیر «سهرابی» گفت: بسیاری از سربازان وظیفه اسلحه به‌دست از مرزها حراست می‌کنند که این کار، یکی از ارزشمندترین کارهای یک جوان است برای این‌که استقامت و پایداری را تمرین، ترس را از خود دور کرده و نظم و انضباط را در کارهای خود ایجاد کند؛ بنابراین دوران سربازی، نقطه عطفی در زندگی جوانان است.
کد خبر: ۵۴۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ - 02October 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیین تجلیل از سربازان وظیفه نمونه در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امروز (یکشنبه) با حضور امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ‌کننده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حجت‌الاسلام والمسلیمن «سید جعفر طباطبایی» مسئول عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم، با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای والامقام و ایثارگران، جوانان سرباز را یکی از محور‌های اصلی هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: براساس آمار ستاد کل نیرو‌های مسلح، ۳.۵ میلیون نفر سرباز در دوران دفاع مقدس، در نیرو‌های مسلح آموزش دیده و به جبهه‌ها اعزام شدند و به‌مدت ۲ سال و در برخی موارد نیز به مدت ۳۰ ماه، یعنی ۲۴ ماه به‌همراه شش‌ماه احتیاط، خدمت کردند.

دوران سربازی، نقطه عطفی در زندگی جوانان است

امیر «سهرابی» گفت: تعداد زیادی از سربازان وظیفه در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده و تعداد زیادی هم به درجه جانبازی نائل آمده و بسیاری از این افراد نیز آزاده شدند.

وی با بیان این‌که نقش سربازان وظیفه در نیرو‌های مسلح، نقشی بی‌نظیر و باعث طراوت، تازگی و نفس‌های تازه در نیرو‌های مسلح است، تأکید کرد: سربازان وظیفه دوران خدمت سربازی را غنیمت بشمارند و در این دوران به خودسازی پرداخته و در زندگی و برنامه‌ریزی برای آینده خود تجدیدنظر کنند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: سربازان وظیفه بایستی تجربیات فرماندهان خود و استقلال در زندگی را بیاموزند؛ چراکه آن‌ها باید بعد از پایان خدمت سربازی، زندگی جداگانه داشته، شغل انتخاب کرده و ازدواج کنند. بنابراین خدمت سربازی مشق، تمرین و آموزه‌ای در این زمینه بوده و این امکان، آموزش و مقدمه را برای جوانان فراهم کرده است که بعد از آن دوران بتوانند مستقل باشند.

وی خطاب به سربازان وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بیان داشت: شما امروز در یک نهاد فرهنگی خدمت می‌کنید؛ اگرچه ممکن است که کار‌های خدماتی، رانندگی و... هم انجام دهید اما در نهادی خدمت می‌کنید که مسئولیت زنده نگه‌داشتن یاد و ارزش‌های دفاع مقدس در کشور را بر عهده دارد.

دوران سربازی، نقطه عطفی در زندگی جوانان است

امیر «سهرابی» تصریح کرد: بسیاری از سربازان وظیفه در ارتش، سپاه پاسدارن و نیروی انتظامی، اسلحه به‌دست از مرز‌ها در پاسگاه‌های مرزی و پادگان‌های نظامی حراست می‌کنند که این کار، یکی از ارزشمندترین کار‌های یک جوان است برای این‌که استقامت و پایداری را تمرین، ترس را از خود دور کرده و نظم و انضباط را در کار‌های خود ایجاد کند؛ بنابراین دوران سربازی، نقطه عطفی در زندگی جوانان است.

وی ادامه داد: جوانی که در دهه ۴۰ و ۵۰ به خدمت سربازی می‌رفت، در مدت دو سال معمولاً مرخصی نمی‌آمد و آن‌زمان راه ارتباطی فقط نامه نوشتن بود. وقتی هم که از سربازی برمی‌گشتند، یک جفت پوتین و پالتو می‌آوردند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان این‌که جوانان دفاع مقدس را با پایمردی و ایستادگی خود و با فرماندهی امام خمینی (ره) اداره کردند، تأکید کرد: امام خمینی (ره) با دم مسیحایی خود، جوانان را برای دفاع از کشور و ایستادگی در برابر دشمن بعث محیا می‌کرد و آن‌ها نیز دلاورانه مقابل دشمن می‌ایستادند و از هیچ‌چیز نمی‌ترسیدند.

دوران سربازی، نقطه عطفی در زندگی جوانان است

وی افزود: تجربه‌ای که جوانان در دوران سربازی کسب می‌کنند، بیرون از نیرو‌های مسلح پیدا نمی‌شود؛ بنابراین سربازان وظیفه باید از این فرصت دو ساله بهره‌برداری کرده و از نظر معنوی و دانشی، به خودسازی بپردازند.

به گزارش دفاع‌پرس، در پایان این مراسم از سربازان وظیفه نمونه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها