حجت الله ایوبی:

شخصیت آوینی دوای درد اسلام هراسی موجود است

رئیس سازمان سینمایی گفت: جهان امروز در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیازمند قلم زیبا، بیان شیوا و شخصیت دلنشین شهید آوینی است.
کد خبر: ۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳ - 04November 2013

شخصیت آوینی دوای درد اسلام هراسی موجود است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی شامگاه روز یکشنبه 12 آبان در اختتامیه چهارمین دوره مراسم جایزه بزرگ شهید آوینی حضور یافت و ضمن ابراز خوشحالی از اینکه افتخار حضور در چنین مراسمی نصیب او شده اظهار داشت: در حال حاضر بیش از هر چیز دیگری احتیاج داریم که شهید آوینی را بشناسیم و شخصیت او را مورد بازخوانی قرار دهیم.  

وی افزود: جهان امروز در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیازمند قلم زیبا، بیان شیوا و شخصیت دلنشین شهید آوینی است. آوینی دارای  شخصیتی است که اگر او را به هر کس معرفی کنیم او را می پسندد و خیلی سریع جذب او می شود.  

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: نکته بسیار مهمی که در مورد شهید آوینی وجود دارد این است که او خودش بود، دلش بود و آنچه مینوشت و می ساخت برای جشنوارهها نبود، آثار او بیش از اینکه به سلیقه جشنواره ها نزدیک باشد به دل خودش نزدیک بود.

وی ادامه داد: جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند متعهد است.شهید آوینی با مجموعه آثاری که از خود بر جای گذاشت هنر متعهد را به ما نشان داد و به ما آموخت که هنر تنها برای هنرو درون هنرمند نیست.

وی اظهار داشت: شهید آوینی فقط یک فیلمساز و منتقد نیست بلکه ایشان یک نگاه و یک خط و یک الگو است. حضور شخصیت های بزرگی چون شهید آوینی رسالت سنگینی بر دوش سینمای پرافتخار کشورمان گذاشته و این سینما باید خدمات بیشتری به این فرهنگ دیرینه بکند.

ایوبی  با تشریح اسلام هراسی موجود در دنیا و تلاش گسترده ای که از طرف دشمنان داخلی و خارجی برای شکل گیری این اسلام هراسی صورت گرفته خاطرنشان کرد: تمدن ایرانی و اسلام ناب شیعی با کمک سینما میتواند این را درست کند. همانگونه که ایرانیها در گذشته با برداشت صحیح از اسلام آن را گسترش دادند امروز هم با برداشت رحمانی میتوانیم این تصویرنادرستی که توسط دشمنان به وجود آمده را بهبود بخشیم.

معاون وزیرارشاد اظهار داشت: در مورد سنیمای دینی دو نگاه وجود دارد، یک نگاه این است که فیلم به طور مستقیم به دین و نشانههای آن بپردازد و نگاه دیگر این است که فیلم باید به صورت غیرمستقیم زیباییهای نهفته در دین را به تصویر بکشد. تعریفی که شهید آوینی از  سینمای دینی دارد به تعبیر دوم نزدیک است و با در نظر گرفتن این تعبیر صفبندیهایی که در مورد هنرمندان می شود خیلی جایز نیست.

 

 

 
نظر شما
پربیننده ها