لوح تقدیر چهارمین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی به "بهترین مجسمه دنیا" رسید

لوح تقدیر چهارمین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی به "بهترین مجسمه دنیا" روایت زندگی شهید دریاقلی سورانی رسید.
کد خبر: ۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲ - 04November 2013

لوح تقدیر چهارمین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی به

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در مراسمی که شامگاه ۱۲ آبان ماه در تالار وحدت با حضور دکتر ایوبی رییس سازمان سینمایی، سید مهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند وتجربی، محمد احسانی، علیرضا رضاداد و جمعی ازفیلمسازان کشور در تالار وحدت برگزار شد برگزیدگان چهارمین جایزه بزرگ شهید آوینی در بخش های مختلف معرفی و مورد تقدیر واقع شدند. 

در این مراسم لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال به "حبیب احمدزاده" کارگردان فیلم مستند "بهترین مجسمه دنیا" اهدا شد.

"بهترین مجسمه دنیا" روایت زندگی شهید دریاقلی سورانی است. وی در ماههای آغاز جنگ که آبادان در محاصره نیروهای دشمن بود و هنگامی که دشمن، غافلگیرانه از رودخانه بهمن شیر گذشت و وارد آبادان شد، متوجه حضور و نیت شوم دشمن شد و با شجاعت و عزمی باورنکردنی، مسافتی 9 کیلومتری را با وجود حضور دیده بانان دشمن با دوچرخه کهنه خودش پشت سر گذاشت تا این خبر را به مدافعان شهر برساند.

او پس ازرساندن خبر به نیروهای رزمنده برای جنگیدن با دشمن با  رزمندگان و مردم شهرهمراه شد و با بیرون راندن دشمن به آن سوی بهمن شیر حماسهای بزرگ آفرید.

احمدزاده برای ساخت این اثر که در قالبی طنز روایت میشود 8 سال به تحقیق و پژوهش پرداخت تا بتواند براساس مستندات تصویری روایتگر "بهترین مجسمه دنیا" باشد.

این فیلم با صداپیشگی مرتضی احمدی و حمید فرخنژاد با لهجه شیرین آبادانی لحظات جذاب و در عین حال تاثیرگذاری را خلق کرده و حبیب احمدزاده همواره تاکید کرده است "بهترین مجسمه دنیا" اثری برای تمام افراد خانواده است.

در جایی از فیلم راوی خطاب به مجسمه می گوید که اگر نمیخواهد مانند مجسمههای صدام و رضاشاه بیافتد و می خواهد که سالهای سال سر پا باشد باید بین مردم بیاید و درغم و شادی آنها شریک باشد .فیلمهای آرشیوی این مستند از آرشیوهای کشورهای انگلیس، عراق و صدا و سیمای جمهوری اسلامی تهیه شده است.

نظر شما
پربیننده ها