واکنش ائتلاف سعودی به عدم تمدید آتش‌بس

ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان سعودی به‌دنبال عدم تمدید آتش‌بس در یمن به آن واکنش نشان داد.
کد خبر: ۵۴۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷ - 05October 2022

واکنش ائتلاف سعودی به عدم تمدید آتش بسبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع خبری اعلام کردند که ائتلاف متجاوز سعودی نشستی پس از عدم تمدید آتش بس یمن برگزار کرده است.

در پی پایان آتش‌‌بس یمن، «محسن محمد الداعری» وزیر دفاع شورای ریاستی یمن با «صغیر بن عزیز» رئیس ستاد کل فرماندهی نیرو‌های مسلح شورای ریاستی یمن و «مطلق بن سالم بن مطلق الازیمع» فرمانده نیرو‌های مشترک ائتلاف متجاوز به یمن و دیگر فرماندهان نظامی جلسه‌ای ویژه برگزار کردند.

در جلسه مذکور فرماندهان نظامی طرح‌های عملیاتی در راستای آمادگی میدانی برای مرحله آینده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

شامگاه دیروز (سه‌شنبه) سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از سرمایه گذاران در عربستان سعودی و امارات خواست این کشور‌ها را ترک کنند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پیامی توئیتری نوشت: برادر سرمایه گذار، برای اینکه بیشتر ضرر نکنید باید سرمایه گذاری خود را از یک کشور متجاوز به کشوری دیگر منتقل کنید.

وی افزود: سرمایه گذاری در کشور‌هایی مثل امارات و عربستان با خطراتی همراه است. فرصت برای شما هنوز مهیاست.

این در حالی است که یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز یکشنبه هم به شرکت‌های نفتی فعال در امارات و عربستان هشدار داد که وضعیت خود را تنظیم کرده و این کشور‌ها را ترک کنند و تا زمانی که کشور‌های متجاوز آمریکایی - سعودی به آتش بسی که به ملت یمن حق بهره‌بردای از ثروت‌های نفتی خود برای پرداخت حقوق کارمندان دولت یمن را می‌دهد پایبند نباشند، این هشدار پابرجاست.

وی تاکید کرد: به یاری خداوند نیرو‌های مسلح ما قادر هستند در صورت پافشاری عربستان و امارات به محرومیت ملت یمن از منابع خود، آن‌ها را از منابع درآمدی خود محروم کنند.

آتش‌بس در یمن زیر نظر سازمان ملل از ۲ آوریل به مدت دو ماه برقرار شد و پس از آن دو بار نیز تمدید شد و روز یکشبه (دوم اکتبر) به پایان رسید. روز چهارشنبه گذشته «هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل در امور یمن، در سفر به صنعا با مقامات انصارالله دیدار کرد. این سفر بدون اعلام نتایج مشخصی پایان یافت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار