نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

جنگ پیچیده‌ دشمن در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی/ رسانه‌ها از وحدت فرماندهی برخوردار نیستند

عباس‌زاده مشکینی گفت: دشمن در جنگ هوشمند پیچیده‌ای که علیه ملت ایران آغاز کرده در همه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برنامه‌ریزی دارد.
کد خبر: ۵۴۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 10October 2022

دشمن جنگ پیچیده‌ای در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی آغاز کرده است/ رسانه‌ها از وحدت فرماندهی برخوردار نیستند«محمود عباس‌زاده مشکینی» نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمن، اظهار داشت: دشمن در جنگ هوشمند پیچیده‌ای که علیه ملت ایران آغاز کرده است در همه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برنامه‌ریزی دارد.

عباس‌زاده مشکینی تاکید کرد: اصولا شما باید در دفاع از خود متقابلاً حمله‌ای را علیه دشمن طراحی کنید، وقتی که دشمن تمرکز خود را برای حمله در عرصه رسانه و جنگ روانی قرار داده است، شما باید قواعد ضد جنگ روانی را بدانید، همچنین دشمن برای متشنج کردن فضای جامعه ایران همواره به بهانه‌های مختلف درصدد موج‌سازی است که باید ظرفیت بازگرداندن موج در کشور ایجاد شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست مجلس شورای اسلامی گفت: موج و ضد موج در بحث رسانه و جنگ روانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به طور مثال چندین نفر از غربی‌ها یک موجی علیه جهان اسلامی با انتشار گسترده کتاب «آیات شیطانی» ایجاد کردند. در این کتاب به پیامبر عظیم شأن اسلامی توهین شد که حضرت امام خمینی (ره) با یک حکم ارتداد سلمان رشدی ضد موج ایجاد کرد.

وی ادامه داد: بعد از سال‌ها هم اکنون دامنه ضد موجی که حضرت امام خمینی (ره) علیه هجمه غربی‌ها ایجاد کرده بودند، مشخص است، معتقدم سیستم رسانه‌ای باید از حیث هوشمندی و کمیت ظرفیت ایجاد موج و ضد موج رسانه‌ای را پیدا کند، در شرایط فعلی ما نه تنها باید از خود دفاع کنیم بلکه حمله به دشمن را باید در دستور کار خود قرار دهیم. زیرا همواره بهترین دفاع حمله است.

عباس‌زاده مشکینی تصریح کرد: رسانه‌های حاکمیتی باید یک وحدت فرماندهی داشته باشند تا بتوانیم علیه هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان به خوبی پاسخ دهیم، اکنون اگر آسیبی در این زمینه وجود دارد به دلیل عدم فرماندهی واحد در میان رسانه‌های حاکمیتی و همسو است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران متعلق به امام زمان (عج) و امام حسین (ع) است، اظهار کرد: ما قطعا از مشکلات عبور خواهیم کرد و امیدواریم هزینه‌اش زیاد نباشد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار