فرمانده سپاه ناحیه سبزوار خبر داد؛

افزایش شمار شهدای غرب استان خراسان رضوی

سرهنگ «موحدنیا» از شناسایی ۳۰۰ شهید جدید منتسب به شهرستان‌های غربی استان خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲ - 09October 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سرهنگ پاسدار «هادی موحدنیا» فرمانده سپاه ناحیه سبزوار امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجلاسیه کنگره شهدا که در سال ۱۳۸۲ در سبزوار برگزار شد، تعداد شهدای دیار سربداران هزار و ۶۵۴ شهید بود که با پژوهش‌ها و رصد کمیته جمع‌آوری اسناد، هم اینک بیش از ۳۰۰ شهید جدید دیگر نیز شناسایی شده و در سامانه جامع شهدای دیار سربداران برای عموم مردم قابل مشاهده و بهره‌برداری است.

وی افزود: شهیدان مزبور از طریق کمیته جمع‌آوری اسناد و آثار شهدای کنگره ملی شهدا شناسایی شده‌اند که با شناسایی آنان، آمار شهیدان والامقام دیار سربداران، از هزار و ۶۵۴ تن به حدود ۲ هزار شهید افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری کنگره شهدا، شناسایی دقیق شهدا و آثار متعلق به آن‌هاست، افزود: کمیته جمع‌آوری اسناد توانسته شهیدانی را که به نوعی منتسب به منطقه سبزوار هستند، شناسایی و اطلاعات آن‌ها را ثبت کند.

فرمانده سپاه ناحیه سبزوار با اشاره به برگزاری کنگره ۲ هزار شهید والامقام شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، خاطرنشان کرد: با هم‌اندیشی کمیته‌های ایجاد شده و فراخوان بسیج عمومی برای برگزاری کنگره، از همه ظرفیت‌ها برای برپایی این رویداد بزرگ فرهنگی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار