فرمانده لشکر ۱۷ قم در اجلاسیه ۱۳۳۰ شهید:

قم پایتخت شهدای نهضت جهانی اسلام است

سردار «تناور» با اشاره به وجود قبور مطهر یک هزار و ۳۳۰ شهید از کشور‌های مختلف در قم، گفت: استان قم پایتخت شهدای نهضت جهانی اسلام است.
کد خبر: ۵۴۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴ - 09October 2022

قم پایتخت شهدای نهضت جهانی اسلام استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار «حسین تناور» فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های یادواره شهدای نهضت جهانی اسلام اظهار داشت: خداوند در آیاتی از قرآن کریم، صبر و استقامت را عامل پیروزی گروه قلیل مومنان بر جمع زیادی از دشمنان برشمرده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تهدیدی برای نظام سلطه بوده به همین دلیل آنان تمام تلاش خود را برای از بین بردن این شجره طیبه به کار بسته اند، عنوان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس با دست خالی در برابر استکبار ایستادگی کردیم و خرمشهر‌ها فتح شد و این پیروزی‌ها همچنان ادامه دارد که آخرین مورد آن غلبه بر غده سرطانی داعش به رهبری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است.

سردار تناور یادآور شد: در مبارزه با داعش و دفاع از حرم اهل بیت (ع) شیعیان کشور‌های بسیاری در میدان نبرد حضور داشتند و امروز خانواده‌های شهدای مقاومت خواسته‌هایشان این است که ملت ایران قدردان این نظام جمهوری اسلامی باشند، چرا که ممکن است برخی‌ها وقتی در این کشور زندگی می‌کنند و شرایط ناامنی کشور‌های دیگر را نمی‌بینند این نعمت در نگاه آنان ساده باشد.

تناور با اشاره به فعالیت‌های لشکر عملیاتی ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) قم بیان داشت: این لشکر تلاش کرده تا در عرصه‌های مختلف از جمله مأموریت شمال غرب کشور در سال‌های اخیر حضور پررنگی داشته باشد.

فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) قم ادامه داد: امروز نیز در عرصه فرهنگی وارد میدان شده ایم و پشتیبانی از نمایش میدانی فصل شیدایی از جمله آنان بوده است.

وی بیان داشت: اجلاسیه ۱۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام در روز چهارشنبه هفته جاری بیستم مهرماه برگزار می‌شود که این شهدا در دوران دفاع مقدس و یا نبرد با تکفیری‌ها به شهادت رسیدند.

تناور گفت: از ۱۰ ملیت در قم شهید داریم که این شهدا از کشور‌های بحرین، عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آذربایجان و الجزایر هستند که در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) و گلزار شهدای شیخان مدفون هستند.

وی قم را پایتخت شهدای نهضت جهانی اسلام برشمرد و گفت: بسیاری از رزمندگان کشور‌های مختلف از قم به مناطق جنگی اعزام شدند.

فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) قم با اشاره به آمار شهدای برخی کشور‌ها بیان داشت: ۲۵۵ شهید افغانستانی در قم داریم که ۳۱ نفر از آنان در دوران دفاع مقدس به جبهه‌ها اعزام و به شهادت رسیدند؛ از ۱۶۸ شهید پاکستانی در قم نیز ۷ نفر متعلق به دوره دفاع مقدس هستند.

وی گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدای جهان اسلام و ساخت فیلم از سپاه بدر و تولید مستند از جمله برنامه‌های در دست اقدام است؛ در ایام اربعین نیز تابلو فرش‌هایی از تمثال شهدای سپاه بدر تهیه شد و به خانواده‌های این شهدا در عراق اهدا شد.

سردار تناور اضافه کرد: ایجاد ارتباط با گروه‌های مختلف مقاومت، تولید سرود حماسی به ۵ زبان شامل انگلیسی، عربی، افغانستانی، پاکستانی و فارسی از دیگر برنامه‌های ستاد کنگره ملی شهدای استان قم بوده که در اجلاسیه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار